Canon julkistaa kaksi uutta hämäräkuvaukseen soveltuvaa turvakameraa

Canon julkaisee tänään kaksi uutta sisätiloihin tarkoitettua valvontakameraa, jotka sopivat hyvin etenkin kuvaamiseen heikossa valaistuksessa. Panoroiva, kallistuva ja zoomaava VB-M50B ja kiinteäkupuinen VB-H651V sopivat monenlaiseen ympärivuorokautiseen käyttöön, kuten tärkeän infrastruktuurin valvontaan sekä kaupoissa, liikerakennuksissa ja kaupungilla tapahtuvaan valvontaan.

VB-M50B FSL.jpg

Kameroissa on uusi graafinen käyttöliittymä sekä useita selaimia ja mobiililaitteita tukeva Mobile Viewer -toiminto, joka mahdollistaa asentajille ja loppukäyttäjille entistä paremman yhteensopivuuden ja hallittavuuden.

Hämäräkuvaus vertaansa vailla
Uusi 1,3 megapikselin VB-M50B-PTZ tarjoaa erinomaisen suorituskyvyn myös heikossa valaistuksessa, jopa 5x optisen zoominsa telepäässä. Suuri aukko päästää kameraan runsaasti valoa varmistaen selkeät kuvat myös suurella zoomilla.

Herkän kennon ja tehokkaan prosessorin ansiosta VB-M50B tuottaa 90 metrin etäisyydeltä kuvan, jossa kohteen kasvonpiirteet ja värit erottuvat – jopa 0,08 luksin vallitsevassa valossa, joka vastaa voimakkuudeltaan kuunvaloa. Kamera sopiikin loistavasti ympärivuorokautiseen käyttöön, kuten salattuun valvontaan, todisteiden keräämiseen, lainvalvontaan ja kaupunkivalvontaan.

VB-M50B-kamerassa on myös uusi, Canonin kehittämä Clear IR -tila, jonka avulla kameralla voidaan tuottaa teräväpiirtoisia mustavalkokuvia sekä valoisassa että pimeässä. Siten saadaan etenkin pitkiltä välimatkoilta terävämpiä ja tarkempia kuvia kuin värikuvauksella. Lisäksi lämpöväreilyn aiheuttamat häiriöt vähenevät, joten haastavissa olosuhteissa voidaan kuvata pitkiäkin aikoja.

Erinomainen kuvanlaatu
 VB-H651V-kameran Full HD -resoluution ja jopa 122,1 asteen laajakulman ansiosta laajoiltakin alueilta saadaan teräviä ja tarkkoja kuvia. Korkea kuvanlaatu mahdollistaa kasvojentunnistus- tai analyysitoiminnot, joita tarvitaan esimerkiksi kaupoissa, oppilaitoksissa, pankeissa ja liiketiloissa tapahtuvassa valvonnassa.

Uutena Canon-teknologiana molemmissa kameroissa on liikkeeseen mukautuva kohinanvaimennus, joka tunnistaa liikkuvat kohteet ja vähentää kohinaa, jotta suorituskyky paranee heikossa valaistuksessa. Säätämällä kohinanvaimennusta dynaamisesti reaaliajassa tilanteen ja vaatimusten edellyttämällä tavalla teknologia varmistaa, että tallennetun kuvan laatu on paras mahdollinen.

Teknisiä ominaisuuksia

• VB-M50B-valvontakameran valovoima on laajakulmapäässä f/1,8 ja telepäässä f/2,4 polttovälin ollessa 600 mm (35 mm:n kinofilmivastaavuus). Kuvauksen resoluutio on 1,3 megapikseliä. Kamera tallentaa värikuvia 0,04 luksin ja mustavalkokuvia 0,002 luksin vähimmäisvalaistuksessa. VB-M50B-kameran asfääriset ja UD-linssielementit vähentävät kromaattisia poikkeamia tuottaen terävät ja tarkat kuvat.
  • VB-H651V-valvontakamerassa on Full HD -resoluution tuottava 2,1 megapikselin 1/3-tuumainen CMOS-kenno ja 2,4x optinen zoom-objektiivi, jonka valovoima laajakulmapäässä on f/1,2 ja telepäässä f/1,8. Kamera tallentaa värikuvia 0,035 luksin ja mustavalkokuvia 0,002 luksin vähimmäisvalaistuksessa.

Lisätietoja: Heikki Lappalainen, Canon Oy,

etunimi.sukunimi@canon.fi

Lue seuraavaksi

Konsta Linkolan Avanto-valokuvanäyttely esillä 14.9.-7.1. Bang Bang Galleryssa

Canon Nordic Photographers -ohjelmaan kuuluvan suomalaisen luontokuvaajan ja Instagram-vaikuttajan Konsta Linkolan valokuvanäyttelyn avajaiset pidettiin eilen Aalto-yliopiston Bang Bang Galleryssa Helsingin Töölössä. Linkola kertoo näyttelykuvillaan ihmiskehon ja jääkylmän veden kohtaamisen. Näyttelyn kuvat on tulostettu Canon imagePROGRAF PRO-4000S -suurkuvatulostimella 260 grammaiselle Photo Paper Pro Luster -tulostusmateriaalille. Näyttely on Konstan ensimmäinen yksilönäyttely ja yksi hänen pitkäaikaisista unelmistaan.