Canon ja AV Stumpfl toteuttavat ISE 2016 -messuilla mukaansatempaavan 4K-kaksoisprojisoinnin

Canon toteuttaa yhteistyössä AV Stumpflin kanssa poikkeuksellisen projisointinäytöksen pakkaamattomalla 4K-videolla AV-alan ISE 2016 –messuilla Amsterdamissa 9.-12. helmikuuta.

151216_Canon_Projector_Pictures_0047.jpg

Canonin Beyond 4K -alueella (halli 1, osasto F44) pidettävässä esityksessä nähdään, miten hämmästyttävään tarkkuuteen ja laatuun Canonin 4K-teknologialla päästään. Canon Ambassador ja Explorer Simeon Quarrie on kuvannut Lontoota intervallivideolle Canon EOS 5DS R -kameralla. Messuilla video esitetään kahdella Canon XEED 4K500STs -projektorilla. Sisältö projisoidaan 4,5 metrin kiinteärunkoiselle ja kaarevalle Fullwhite Curve -valkokankaalle, jonka on suunnitellut AV Stumpfl. Kuva näkyy valkokankaalla täysin saumattomasti ja luo uskomattoman 4K-kokemuksen.

Elävä, todentuntuinen installaatio saavutetaan Canonin objektiiviteknologialla ja AV Stumpflin Wings Engine Raw -palvelimella, joka on optimoitu lähettämään aitoa pakkaamatonta 4K-materiaalia kuvataajuudella 60 kuvaa/s. Näin luodaan saumaton audiovisuaalinen kokemus. Lisäksi palvelin lyhentää merkittävästi tuotantoaikaa ja -kustannuksia, sillä sisältöä ei tarvitse muuntaa. Se myös tukee pehmeää reunojen häivytystä ja kuvan kaareutumista, joten kuvat näkyvät kaarevilla pinnoilla täysin virheettömästi. Mukaansatempaava projisointinäytös Canon-osastolla F44 hallissa 1.

Lisätietoja: Canon Oy, Heikki Lappalainen (etunimi.sukunimi@canon.fi; @htlappalainen)

Lue seuraavaksi

Canon esittelee New Cosmos of Photography 2017 -kilpailun voittajat!

New Cosmos of Photography -kilpailu on avoin sekä ammattilaisille että valokuvauksen harrastajille, kilpailun voittoon porhalsi tänä vuonna eurooppalainen kaksikko Trond Ansten ja Benjamin Breitkopf.