Canon auttaa Staplesia kasvattamaan liikevaihtoaan asiakaslähtöisellä lähestymistavalla

Staples on yksi maailman suurimmista toimistotarvikkeita myyvistä yrityksistä, ja sillä on yli 2 000 jälleenmyyjää 27 maassa ympäri maailman.

Yrityksen maailmanlaajuisesta menestyksestä huolimatta Alankomaissa toimivan Staples Retail Organisationin liikevaihto ja asiakasmäärät laskivat, ja sen oli otettava käyttöön asiakaskeskeisempi lähestymistapa pystyäkseen toimimaan tuottavasti kilpaillulla markkina-alueella. Asiakkaan ostokokemus oli paremmin integroitava yrityksen prosesseihin, ja kaupassa ja verkossa myytävät tuotteet oli yhdenmukaistettava. Yritys tarvitsi myös entistä suorempia markkinointikanavia, jotka mahdollistaisivat mainonnan räätälöinnin ja houkuttelisivat uusia asiakkaita.

Staples tilasi Canonin yrityspalvelut toteuttamaan asiakasarviointiohjelman. Asiakkaiden näkemysten pohjalta Canon ryhtyi kehittämään ja laajentamaan yrityksen kokonaisvisiota.

Staples-image1.jpg

”Tarvitsimme konsultin näkemystä pystyäksemme selvittämään asiakkaidemme ostomotiivit. Käytännössä tarvitsimme oikeanlaisen ratkaisun ja strategian, mutta emme löytäneet niitä, ennen kuin pyysimme apua Canonin yrityspalveluilta.”

Richard Houppermans, yrityspalvelujohtaja