Yrityskäyttöön

Asiakkaamme Gebwell Oy

Gebwell Oy

Canon sai meidät ymmärtämään, kuinka tärkeää on ottaa prosessien tarkastelu ja muokkaus mukaan projektiin.

Janne Rahunen, varatoimitusjohtaja, Gebwell Oy

Case Gebwell Oy

Ekologisiin lämmitys- ja jäähdytysratkaisuihin erikoistunut Gebwell Oy on perustettu vuonna 2005. Nopeasti kasvanut yritys työllistää tällä hetkellä jo 100 henkilöä. Kaikki yhtiön tuotteet suunnitellaan ja valmistetaan Savossa Leppävirralla.

– Aiemmin käytössä ollut järjestelmämme oli suunniteltu 10–20 henkilön tiedonhallintatarpeisiin. Henkilöstön kasvaessa myös tietovirta on lisääntynyt huomattavasti. Tieto oli kyllä edelleen löydettävissä, mutta sen etsintä oli hidasta, eikä tiedon jäljitettävyys vastannut enää toiveitamme, kertoo Gebwellin varatoimitusjohtaja Janne Rahunen.

Tarve tiedonhallinnan ratkaisulle nousi esiin Gebwellin ja Canonin yhteisessä palaverissa, jonka aihe oli alun perin toinen.– Etsimme kopio- ja skannausratkaisua, johon Canonilla oli tarjota meille paras vaihtoehto. Kun keskustelu siirtyi tiedonhallinnan haasteisiimme, Canon sai meidät nopeasti innostumaan Therefore-dokumentinhallintasovelluksen mahdollisuuksista ja hyödyistä.

Virheiden mahdollisuus pienenee

Kevään 2013 aikana Therefore on otettu yrityksessä jokapäiväiseen käyttöön. Tällä hetkellä sitä hyödynnetään yhdessä keskeisessä prosessissa, mutta tulevaisuudessa käyttöä on tarkoitus laajentaa ja odotukset ovat korkealla. – Olemme vasta niin alkutaipaleella, etten voi tarjota lukuja väitteeni tueksi, mutta uskon vahvasti, että ratkaisu tulee nostamaan kustannustehokkuuttamme, Janne Rahunen arvelee. Gebwellin asiakaspalvelua ratkaisu on parantanut jo nyt, kun sama tieto on kaikkien saatavilla. Rahusen mielestä ratkaisun suurin hyöty onkin tietovirheiden poistuminen. – Nyt kaikilla henkilöillä eri funktioissa myynnistä lähetykseen on aina oikea ja ajantasainen tieto käytössään, eivätkä virheet ja tietokatkokset hidasta asiakkaan palvelemista.

Prosessit kuntoon ennen käyttöönottoa

Tiedonhallinnan järjestelmäuudistuksessa on erityisen tärkeää saada organisaation prosessit tukemaan uutta toimintatapaa. Gebwellillä tämä esityö tehtiin huolella, Canonin avustuksella. - Canonilla oli osaamista ja kykyä saada meidät ymmärtämään, kuinka tärkeää on ottaa prosessien tarkastelu ja muokkaus mukaan projektiin. Pelkkä järjestelmäuudistus ei riitä, jos kehitystyöstä halutaan saada kaikki hyöty irti, Janne Rahunen summaa.

Lisätietoja:janne.rahunen@gebwell.fi ja juuso.enjala@canon.fi

Lisätietoa yrityksestä

Lisätietoja

Toimialat

Selaa eri toimialoja ja valitse alasvetovalikosta se ala, johon liittyvistä Canon-ratkaisuista haluat lisätietoja.