Yrityskäyttöön

EO Grafiska

Canon tarjosi kallisarvoisia neuvoja, näkemyksiä ja opastusta läpi koko projektin. Meillä oli yleinen käsitys siitä, mihin suuntaan liiketoimintaa tulee viedä – kehittää muita palveluja tasa-arvoisiksi kanaviksi painotuotteiden rinnalle – mutta esimerkiksi vasta EBBP-ohjelmasta saimme tarvittavat työkalut konkreettisten tuotteiden kehittämiseen.

Krister Mellström, toimitusjohtaja

Vuonna 1984 perustetussa ja Tukholman eteläpuolella Skarpnäckissa sijaitsevassa EO:ssa työskentelee 45 ihmistä. Yrityksen laajaan asiakaskuntaan kuuluvat esimerkiksi kaapeliyhtiö Com Hem, Stockholm Capital ja finanssikonserni Nordea Bank. Vaikka EO Grafiskan ydintoimintaa on edelleen offset- ja digitaalipainaminen, yritys tarjoaa nyt asiakkailleen myös alati laajenevan valikoiman markkinointiviestintäpalveluja, kuten mainos- ja suorapostituskampanjoita, IT-, valokuvaus- ja elokuvapalveluita sekä monikanavakampanjoiden suunnittelua, toteutusta ja mittaamista.

Vuonna 2009 EO Grafiskalla oli edessään mittava haaste: digitaalipainotoiminnan uudistaminen. Yritys ei ollut suinkaan uusi tekijä digitaalituotannon maailmassa, sillä vuonna 2002 se oli ostanut paikallisen digitaalipainoyrityksen ja sen tuotteista noin neljännes painettiin digitaalisesti. Vuosien aikana digitaaliseen tuotantoon tehdyt investoinnit eivät kuitenkaan olleet pysyneet asiakkaiden muuttuvien vaatimusten tahdissa.

Yritys päätti valita Canonin avuksi muutoksessa. Aluksi jopa viikoittain järjestetyissä tapaamisissa Canon ja EO määrittelivät uudelleen yrityksen arvolupauksen asiakkaille ja tekivät päätöksiä sen toteuttamiseen vaadittavista investoinneista. Osana prosessia Krister Mellström ja muu ylin johto osallistuivat Canonin EBBP-yrityskehitysohjelman seminaareihin, joissa käsiteltiin esimerkiksi markkinoijien asenteita painotuotteisiin ja web-tulostuksen toteutustapoja. ”Seminaareista oli valtavasti hyötyä”, Mellström toteaa. ”Vaikka olimme jo kehittäneet oman web-tulostusratkaisumme, saimme entistä laajemman näkemyksen siitä, miten palvelua voi markkinoida tehokkaasti.”

Uudistunut EO Grafiska on nyt hyvin erilainen kuin se yritys, joka vielä neljä vuotta sitten kamppaili painotuotteisiin keskittyneen liiketoiminnan kanssa. Nykyään se on menestynyt ja kannattava yritys, jonka henkilöstö on kasvanut ja jonka palvelutarjonta on kohdennettu markkinoille juuri oikein. Digitaalisen painotoiminnan remontista alkanut prosessi johti koko liiketoiminnan uudistamiseen.

Lue, miten Canon auttoi EO Grafiskaa hyödyntämään yrityksen omia paino-, suunnittelu- ja IT-resursseja monikanavaisten palvelujen tarjoamisessa asiakkaille.

Lataa asiakaskertomus

Mitä tuotteita ja palveluita he käyttävät?

Arkkisyöttöiset tuotantotulostimet

Kirjapainojen ja yritysten omatarvepainojen käyttöön suunniteltujen arkkisyöttöisten väri- tai mustavalkotulostinten painolaatu on erinomainen, ja niissä on uusia työnkulkuja sekä monipuoliset in-line-viimeistelytoiminnot – todellista vastinetta rahoillesi.

Monikanavamarkkinoinnin ohjelmistot

Monikanavaviestintä avaa mahdollisuuksia tulostusmäärien kasvattamiseen ja lisätuottoihin. Canon tarjoaa kattavan valikoiman skaalattavia monikanavaratkaisuja, joilla voidaan käyttää ja hallinnoida kuva- ja videosisältöä, QR-koodeja, omia verkkosivuja ja digitaalista tulostusta.

Lisätietoja