Canon auttoi i-Packia koko tuotantoprosessin kehittämisessä

ipack-logo

Norjan Sarpsborgissa toimiva i-Pack on jo pitkään edustanut ehdotonta kärkeä myyntipisteisiin tarkoitettujen mainosmateriaalien ja pakkausratkaisujen luomisessa. Vuonna 1997 perustettu yritys on matkansa varrella toiminut eri nimillä, ja sillä on ollut eri omistajia. i-Pack on myös tehnyt yhteistyötä monien johtavien pakkausalan yritysten kanssa Pohjoismaissa ja muualla Euroopan markkinoilla.

Vuoteen 2013 tultaessa yrityksen perustajasta, Atle Andreassenista, alkoi kuitenkin tuntua siltä, ettei yritys hyödyntänyt kaikkia mahdollisuuksiaan. ”Olimme hukanneet oman identiteettimme”, Andreassen toteaa. Andreassen johti menestyksekkäästi ostohanketta, jonka tavoitteena oli palauttaa siihen asti lähinnä emoyhtiönsä paikallisena myyntiorganisaationa toiminut yritys takaisin juurilleen. Yritys sai uudeksi nimekseen i-Pack AS, ja uutena liiketoimintastrategiana oli palata takaisin laadukkaiden myyntipistemateriaalien ja erikoispakkausten toimittajaksi ja ennen kaikkea niiden tuottajaksi. Pitkän aikavälin tavoitteena oli nousta alan parhaaksi toimijaksi.

”Canonin tuella ja Canonin teknisten ratkaisujen avulla olemme hyvää vauhtia saavuttamassa liiketoiminnalle asettamamme tavoitteet.”

Atle Andreassen, perustaja

Tulokset

Nopeammat toimitusajat – joissakin sovelluksissa kolmesta viikosta yhteen viikkoon

Nopeammat toimitusajat – joissakin sovelluksissa kolmesta viikosta yhteen viikkoon

Kuukausittaiset työmäärät lisääntyneet 300 %

Kuukausittaiset työmäärät lisääntyneet 300 %

Tavoitteena kasvattaa volyymia 25 % vuoden 2015 loppuun mennessä ja vielä 15 % vuonna 2016

Tavoitteena kasvattaa volyymia 25 % vuoden 2015 loppuun mennessä ja vielä 15 % vuonna 2016

Mahdollisuus perustaa uusi i-Pack Digital -yksikkö sekä laajentaa toimintaa puu-, muovi- ja terästuotteita valmistavalla i-Pack Plast -yksiköllä sekä kampanjasuunnittelusta vastaavalla i-Pack Design & Communication -yksiköllä

Mahdollisuus perustaa uusi i-Pack Digital -yksikkö sekä laajentaa toimintaa puu-, muovi- ja terästuotteita valmistavalla i-Pack Plast -yksiköllä sekä kampanjasuunnittelusta vastaavalla i-Pack Design & Communication -yksiköllä

ipack-objective

Päämäärä

Liiketoiminnan laajentaminen alan johtavaksi myymälämateriaalien tuottajaksi

Haasteet

• Asiakkaan vaatimuksiin on vaikea vastata lyhyitä toimitusaikoja vaativissa nopeasyklisissä myymälämateriaalikampanjoissa.

• Lopputuotteen laatuun vaikuttavaa tulostuslaatua ei voida valvoa.

• Pienet, ulkoistetut painotyöt ovat työläitä ja aikaa vieviä.

• Prototyyppiprosessi on kallis, ja siinä on rajoituksia.

• Liiketoiminnan kasvuun tarvittavien uusien sovellusten tuottamiseen ei ole voimavaroja.

Toimintatapa

Canon analysoi liiketoimintastrategiaa ja arvioi, miten asiakkaan kannattaa lisätä tulostustoiminnot osaksi palvelutarjontaa.

• Uuden digitaalisen yksikön uusi liiketoimintakumppani suositteli Canonia ja Arizona-tekniikkaa.

• Canon kutsui yrityksen Arizona 6000 -sarjan ennakkojulkaisutilaisuuteen Vancouveriin.

• Todistettu tuottavuus ja monipuolisuus monentyyppisten materiaalien kanssa piensarjapakkauksissa, esittelymateriaaleissa ja kaupallisissa painotyösovelluksissa.

• Canon oli mukana asennuksessa sekä integroitaessa järjestelmää nykyisen viimeistelylinjan kanssa.

ipack-spare