Maksimoi markkinatrendeistä saatava tuotto
Sisustustuotteiden painotekniikka tarjoaa vapauden vastata joustavasti asiakkaiden tarpeisiin.
Näytä suunnittelijoille, mihin digitaalinen painatus pystyy, ja avaa uusi mahdollisuuksien maailma
Maailmanlaajuisten kodinsisustusmarkkinoiden liikevaihdon arvioidaan nousevan 664 miljardiin Yhdysvaltain dollariin vuoteen 2020 mennessä. Oletko valmiina digitaalisen painatuksen vallankumoukseen?
Toisin kuin muut toimialat, tapettien painanta ei ole vielä täysin digitalisoitunut. Muutoksen tuulet kuitenkin puhaltavat, ja koko alan siirtyminen uusien painatustekniikoiden käyttöön on vain ajan kysymys.
Tapettien painanta on vielä varsin perinteistä, joten digitaaliseen aikaan siirtyminen vaatii rohkeutta. Lue, miten kaksi alan yritystä on tarttunut digitaalisen tapetin painannan haasteisiin ja etenee jo vauhdilla kohti tulevaisuutta.
Digitaalisen painamisen ansiosta tapetteja voi räätälöidä mielensä mukaan – vain taivas on rajana. Vapauta painamisen loputtomat mahdollisuudet ColorWaven avulla ja muuta makuuhuoneen seinät persoonallisen upeiksi pinnoiksi. #UNLEASHPRINT
Ruotsin Boråsissa vuonna 1905 perustetun WallVision-konsernin brändivalikoimaan kuuluvat nykyisin muun muassa Cole & Son, Mr Perswall (ruotsalainen täysin digitaalisesti painettava brändi) sekä Wall and Deco (italialainen digitaalisesti painettujen tapettien luksusbrändi).
WallVisionin operatiivinen johtaja Fredrik Larsson sanoo: ”Meillä on pitkä historia brändeihimme kuuluvien tapettien suunnittelussa, mutta kehitämme jatkuvasti myös uusia malleja ja mahdollisuuksia. Pystymme käyttämään lähes kaikkia tapettialan painamistekniikoita 1800-luvun pintapainosta uusimpaan digitaaliseen painamiseen."
Richard Capp, Milton & Kingin perustajajäsenDigitaalinen tuotanto vaikuttaa positiivisesti vakiintuneisiin markkinoihin – se tuo mukanaan uusia suunnittelijoita, ostajia ja täysin uuden aikakauden!
Mr Perswall perustettiin pienten tapettierien painamista varten. Kun tuotanto oli saatu käyntiin, brändillä ei ollut minkäänlaisia vaikeuksia löytää tapeteille suunnittelijoita – monia innosti kovasti ajatus siitä, että omaa luovuutta voisi ilmentää pienten toistuvien kuvioiden sijaan suuren mittakaavan malleilla.
”Digitaalinen painaminen on haastanut ja haastaa yhä perinteisen painamisosaamisen sekä käsityksemme tapettien myynnistä”, Fredrik toteaa.
”Uskon, että kuluttajat haluavat kokea innovatiivisen muotoilun kauneuden. Digitaalinen painaminen tarjoaa loistavan tilaisuuden rikkoa analogisten painosylinterien suunnittelulle asettamat rajat. Näin se elvyttää kiinnostusta aiemmin vanhanaikaisena pidettyyn tuotteeseen.”
Milton & King uskoo teknologian voimaan ja on omien sanojensa mukaan ”tapettien uuden, uljaan aikakauden uranuurtaja”. Sen moderneissa valmistusmenetelmissä hyödynnetään digitaalisia suunnittelu- ja tuotantotekniikoita, sosiaalisen median profiileja ja verkkotutkimuksia.
Milton & Kingin perustajajäsen Richard Capp kertoo: ”Vaikka meillä on edelleen perinteisen romanttinen näkemys tapeteista, kaikki Milton & Kingin tuotteet painetaan digitaalisesti.
”Digitaalisuuden ansiosta uudet suunnittelijat pääsevät markkinoille ilman merkittäviä alkukustannuksia ja voivat myydä itseään maailmalle tapettien painoyrityksinä. Digitaaliset ratkaisut eivät ole vielä toden teolla lyöneet läpi markkinoilla, […] mutta kun yritykset alkavat investoida kaupallisesti kannattavampiin painokoneisiin, tapettiala muuttuu merkittävästi.”
Milton & Kingissä tutkitaan innokkaasti uusia muotoilutrendejä ja testataan uusia tekniikoita. Yritys on alalla vielä varsin uusi tulokas, mutta sen into kaikkea uutta kohtaan inspiroi suunnittelijoita ja kuluttajia. Richard uskoo, että digitaalisella tapettien painannalla on valoisa tulevaisuus: ”Uskon, että digitaalinen tuotanto vaikuttaa positiivisesti vakiintuneisiin markkinoihin – se tuo mukanaan täysin uuden aikakauden. Tapettialalla eletään jännittäviä aikoja!"
Sisustustuotteiden painotekniikka tarjoaa vapauden vastata joustavasti asiakkaiden tarpeisiin.
Katso, miten sähköiset tietomurtoskandaalit saavat kuluttajat palaamaan luotettavan painetun sisällön pariin.
Sosiaalisen median vaikuttajien uusin aalto tukee painettujen kirjojen uutta tulemista – tutustu bookstagrammaajiin.