USEIN KYSYTTYJÄ KYSYMYKSIÄ

Alla on muutamia Self Service -portaalin tiliä koskevia hyödyllisiä kysymyksiä ja vastauksia.

Mikä on Canon Self Service -portaali?

Canon Self Service -portaali on tietoturvallinen ja helppokäyttöinen verkkopalvelu, jossa asiakas voi turvallisin mielin tarkastella Canon-tuotteitaan ja -palveluitaan ja hallita niitä.

Portaalissa voi määrittää viisi erilaista tehtävää:

  • Ylläpitäjä:

    Ylläpitäjä vastaa organisaatiossa Canon tuotteiden ja palveluiden hallinnasta. Ylläpitäjä näkee kaikki tileilleen määritetyt Canon-tuotteet, ja hän voi siirtää tehtäviään muille käyttäjille, jotka voidaan myös määrittää ylläpitäjiksi.

  • Laitteiden hallinnoija:

    Laitteiden hallinnoija on määritetty tietyn tuotteen huoltotoimintojen vastuuhenkilöksi (esimerkiksi luomaan tukipyyntöjä, lähettämään mittarilukemia ja päivittämään tuotesijainteja). Laitteiden hallinnoija näkee vain hänelle määritetyt tuotteet.

  • Varaston hallinnoija:

    Varaston hallinnoija ylläpitää sellaisten tuotteiden varastotietoja, joille on määritetty väriaineen automaattinen eMaintenance (Monitori)-palvelun kautta tehtävä täydennys. Varaston hallinnoijalla on pääsy laitteen nimen, toimitusohjeiden ja varastosaldon kaltaisiin varastotietoihin.

  • Laitteiden ja varaston hallinnoija

    Yllä kuvattujen tehtävien yhdistelmä.

  • Tietokannan hallinnoija:

    Tietokannan hallinnoija ei voi tehdä portaalissa muuta kuin tarkastella ratkaisutietokantaa.

Miksi Canon tarjoaa tämän palvelun asiakkailleen?

Asiakaspalautteessa on toivottu tehokasta verkkopohjaista ratkaisua, jossa asiakkaat voivat rauhassa luoda pyyntöjä ja olla varmoja, että Canon käsittelee pyynnöt nopeasti ja tehokkaasti. Self Service -portaali on Canonin vastaus tähän palautteeseen. Saatavilla on myös hyvä olla väline, jolla asiakas voi mahdollisuuksien mukaan ratkaista ongelman joko itse tai ottamalla yhteyden nopeasti ja tehokkaasti toimivaan Canonin palvelukeskukseen.

Canon Self Service -portaalin julkaisun myötä asiakkaat voivat milloin tahansa tarkastella ja hallinnoida asiakastietojaan ja tuotteitaan, lähettää mittarilukemia (varmistaen näin tarkan laskutuksen) sekä jättää tukipyyntöjä ja seurata niiden etenemistä.

Näkevätkö Canonin asiakaspalvelijat Canon Self Service -portaalissa samat tiedot kuin minä, ja päivittyvätkö tiedot molemmille osapuolille tosiajassa?

Canonin asiakaspalvelija voi tarkastella samoja tietoja kuin sinäkin, mutta hänellä on myös käytettävissään tukipyyntöhistoriaasi, maksuhistoriaasi ja hyvityshistoriaasi liittyviä tietoja. Näin voimme varmistaa, että saat kaiken mahdollisen avun ottaessasi yhteyden Canoniin. Käyttämääsi portaaliin päivittyvät myös Canonin palveluneuvojien, työnohjauksen ja palveluteknikoiden käyttämien järjestelmien tiedot, joskin heidän käytettävissään on vain tarpeellisia tietoja tilistäsi. Tällä tavalla varmistamme, että kun järjestelmässä muutetaan asiakastietoja tai päivitetään tukipyyntöjä, kaikki osapuolet näkevät tarvitsemansa tiedot.

Olen huolissani siitä, paljonko tietoa teillä on organisaatiostani. Miten hyvin portaali sekä eri järjestelmien ja osapuolien välinen tiedonsiirto on suojattu?

Canon Self Service -portaalissa käytetty Canonin omistama Siebel-pohjainen tekniikka, asiakaspalvelujärjestelmä ja asiakastietojen jakamiseen käytetyt kenttätyökalut ovat täysin Canonin ICT-tietoturvatiimin auditoimia ja hyväksymiä, ja ne täyttävät niille asetetut alalla käytössä olevat lainmukaisuus- ja tietoturvavaatimukset. Canonin ja sen käyttämien huolto- ja tukipalvelujen tuottajien välisessä tietoliikenteessä noudatetaan tiukkoja tietoturvakäytäntöjä, ja näillä palveluntuottajilla on käytössään omia tietoturvaa koskevia tiukkoja toimintasäännöstöjä ja laadunvarmistusmenetelmiä.

Canon Self Service -portaali ei näy minulla oikein. Mitä internetselainta minun olisi paras käyttää?

Tuettuja selaimia ovat Internet Explorer 11, Firefox ja Google Chrome. Parhaan Self Service -portaalin käyttökokemuksen takaamiseksi suosittelemme käyttämään Google Chrome -selainta.

Onko minun oltava organisaationi Canon Self Service -ylläpitäjä, vai voiko tehtävää hoitaa joku muu?

Canon Self Service -ylläpitäjän pitäisi olla henkilö, joka organisaatiossa hallinnoi Canonin tuotteita ja palveluja. Jos se olet sinä, voit siirtää tehtäviäsi muille käyttäjille, jotka voidaan myös määrittää organisaatiosi ylläpitäjiksi tai laitteiden hallinnoijiksi.

Jos tavallisesti hallinnoit suurta määrää Canonin tuotteita eri toimipisteissä, voit määrittää eri toimipisteiden työntekijöitä hoitamaan tehtäviä puolestasi. Näet kuitenkin kaikki organisaatiossa käytetyt Canon-tuotteet ja voit hallinnoida niitä. Canon ottaa yhteyden sinuun tai asianomaiseen ylläpitäjään, jos meillä on palveluihin, tukeen, asiakastiliisi tai tiettyyn laitteeseen liittyvää asiaa.

Kuka on organisaationi Canon Self Service -laitteiden hallinnoija?

Tuotteiden hallinnoijan pitäisi olla organisaatiosi henkilö, jonka ylläpitäjät ovat määrittäneet huoltotoimintojen vastuuhenkilöksi (esimerkiksi luomaan tukipyyntöjä, lähettämään mittarilukemia ja päivittämään laitteiden sijaintitietoja). Ylläpitäjästä poiketen laitteiden hallinnoija ei voi määrittää toisia ylläpitäjiä tai tuotteiden hallinnoijia, joille siirtää tehtäviä. Canon ei myöskään ota laitteiden hallinnoijaan ensimmäiseksi yhteyttä palvelu- ja tukiasioissa.

Milloin tukipyyntö otetaan käsittelyyn, kun luon sellaisen Canon Self Service -portaalissa?

Tukipyyntöjä käsitellään tavallisen työajan puitteissa. Tämän ajan ulkopuolella jätetyt rekisteröintipyynnöt käsitellään seuraavana arkipäivänä työaikaan. Canon pyrkii aina vastaamaan tukipyyntöön (ja tarvittaessa korjaamaan ongelman paikan päällä) asiakkaan sopimuksessa määritetyn vasteajan puitteissa.

Mitä tapahtuu, jos en anna vaadittua sähköpostiosoitetta?

Sähköpostiosoite on annettava, jotta voit rekisteröityä Canon Self Service -portaaliin, käyttää sen toimintoja ja vastaanottaa Canonilta käyttäjätiliisi liittyviä tärkeitä tiedonantoja. Jos et halua antaa meille tätä tietoa, sinun on jatkettava tukipyyntöjen tilaamista puhelimitse soittamalla palvelukeskukseemme.

Olen rekisteröitynyt Canon Self Service -portaaliin väärällä sähköpostiosoitteella. Miten voin korjata asian?

Ilmoita asiasta Canon palvelukeskukseen, joka päivittää tiedot.

Olen rekisteröinyt tietoni Canon Self Service -portaaliin, mutta en ole vielä saanut vahvistusta sähköpostitse.

Ilmoita asiasta Canon palvelukeskukseen, joka päivittää tiedot.

Tuotetiedoissamme on näkyvissä laitteita, joita meillä ei enää ole. Miten ne voi poistaa?

Ilmoita asiasta paikalliseen asiakastukeen, joka päivittää tilin tiedot.

Kun kirjaudun Canon Self Service -portaaliin, näen asiakastiedoissani kaksi viitenumeroa. Miksi?

Viitenumeroista asiakasnumero on se, joka näkyy Canonin asiakirjoissa, kuten sopimuksissa, tilauksissa sekä alustavissa ja sitovissa tarjouksissa. Järjestelmätunnus on se, jota Canonin Palvelukeskus käyttää asiakkaiden tunnistamiseen.

Canon Self Service -portaali ei hyväksy mittaustuloksia. Mitä asialle voi tehdä?

Varmista, että antamasi mittarilukemat ovat ohjeiden mukaisia:

  1. Mittarilukemat eivät voi olla pienempiä kuin edelliset lukemat.
  2. Niitä voi lähettää vain kerran päivässä.

Jos ohjeita on noudatettu, anna mittarilukemat Canon-palvelukeskukseen puhelimitse, jolloin tutkimme asiaa ja päivitämme tiedot tarvittaessa.

Kaikki hyväksytyt mittarilukemat näkyvät lukemahistoriassa kun seuraavan kerran kirjaudut Canon Self Service -portaaliin.