GRAAFINEN ALA

Miksi brändit ja kuluttajat luottavat painettuun enemmän kuin digitaaliseen

Erotu kilpailijoista ja kasvata liiketoimintaa uusien digitaalisten tulostustekniikoiden avulla

LATAA OPAS

Luovat alat tänään ja huomenna

Euroopassa luovan alan liikevaihto on 535,9 miljardia euroa vuodessa. Varmista oma siivusi hyödyntämällä uudet digitaalisen painatuksen tuottovirrat.

Lataa opas

Bright blue, pink, yellow and black paint being thrown against a blue background

Printattu suoramarkkinointi – kylmät faktat

Digitalisaatio on mullistanut markkinointialan. Sähköisiä tietomurtoja koskevien kohuotsikoiden myötä brändit ja kuluttajat ovat kuitenkin siirtymässä takaisin painettuun sisältöön, kuten seuraavat luvut todistavat:

  • 60 % kaikesta osoitteellisesta postista avataan saman tien.
  • 20 % osoitteellisesta postista avataan 28 päivän kuluessa.
  • Osoitteellista postia katsotaan keskimäärin 4,2 kertaa.

Joint Industry Committeen (JICMAIL) 2018 Direct Mail Annual Report -raportti


Painettu markkinointi ei ole jäänyt altavastaajaksi, vaan se on säilyttänyt merkityksensä tehokkaana yhteydenottokanavana kohderyhmiin:

  • 79 % vastanneista kertoo lukevansa yhä painettuja sanomalehtiä ja 82 % painettuja aikakauslehtiä.
  • Painettujen aikakauslehtien mainoksia pidetään verkkomainoksia houkuttelevampina (32 % vs. 26 %).
  • Kantarin vuoden 2017 Trust in News -tutkimuksen mukaan 72 % vastaajista antoi lisäksi painetuille uutislehdille hyvän arvosanan luotettavuudessa.

Graphicarts Promotion Video Still

Teknologia uudistaa luovia aloja. Canon ja Microsoft yhdistivät voimansa vuonna 2017 järjestetyssä D&AD Festival -tapahtumassa ja esittelivät, miten intuitiivinen tekniikka ja piirtonäyttö voivat edistää luovuutta ja tuoda ihmiset lähemmäs työtään.

Katso video

Painettu sisältö luo luottamusta tietomurtoskandaalien maailmassa

Toimialatietojen perusteella on selvää, että painettu sisältö pitää pintansa myös digitaalisella aikakaudella. Miksi kuluttajat luottavat enemmän painettuun sisältöön, ja miten painotalot voivat hyödyntää tätä palvelutarjontansa kehittämisessä?

Sisältökonsultti Ashley Norris Content Marketing Associationista sanoo: ”Painettuun sisältöön liittyy tietty pysyvyyden ja uskottavuuden elementti, joka digitaaliselta sisällöltä joskus puuttuu. Mainostajille on yhä tärkeää, että niiden brändi yhdistyy ihmisten mielissä laadukkaaseen sisältöön.”

DMA:n mukaan 56 % ihmisistä uskoo, että painettu markkinointi on luotettavin tiedonvälitystapa. ”Perinteinen painettu media tarjoaa kuluttajille henkilökohtaisen kokemuksen – konkreettisen välineen, jonka voi ottaa mukaan ja jonka pariin voi palata helposti myöhemmin”, kertoo DMA:n toimitusjohtaja Rachel Aldighieri.

”Tätä tukee myös JICMAILin vuotuinen raportti, joka kertoo kuluttajien luottamuksesta painettuun mediaan. Se tarjoaa henkilökohtaisen yhteyden, jota markkinoijien ei kannata jättää huomiotta.”

Painetussa markkinoinnissa konkreettisuus ja luottamus kulkevat käsi kädessä. Tätä digitaalinen media ei pysty tarjoamaan. Painotaloilla onkin tuhannen taalan paikka tarjota yrityskuluttajille tehokasta brändättyä sisältöä. Kouriintuntuva ja luova painotuote voi olla pois heitettävän oheismateriaalin sijaan tehokasta ja houkuttelevaa markkinointisisältöä.

Painettuun sisältöön liittyy tietty pysyvyyden ja uskottavuuden elementti, joka digitaaliselta sisällöltä joskus puuttuu.

Sisältökonsultti Ashley Norris – Content Marketing Association
Girl in red check shirt and man in blue t-shirt working at a digital printer with colour charts and ink on the back wall

Printti on kuollut – eläköön digitaalinen printti

Painaminen ja digitaalisuus eivät suinkaan sulje toisiaan pois. Tosiasiassa ne voivat olla huipputehokas yhdistelmä, erityisesti yritysten painoratkaisuissa. Digitaaliset ratkaisut nopeuttavat ja ketteröittävät painamista ja helpottavat sen hallintaa, ja painoratkaisut tuovat yhtälöön tekijöitä, jotka ovat yleensä saatavilla vasta vuosien mittaan testatun autenttisuuden myötä.
Ashley Norris sanookin: ”Parhaissa kampanjoissa hyödynnetään kaikentyyppistä mediaa. Haluaisin nähdä enemmän integroituja kampanjoita, esimerkiksi painettuja mainoksia, joiden laatuvalokuvia ja sisältöä välitetään pienempinä paloina digitaalisissa kanavissa.
Jotkin Content Marketing Associationin (CMA) jäsenistä toimivat jo näin.”

Katso, miten voit valmistautua tulevaisuuteen hyödyntämällä tulostusratkaisujen uusia mahdollisuuksia

Aiheeseen liittyvät ratkaisut

Tutustu aiheeseen tarkemmin


Selvitä, miten digitaaliset painoratkaisut voivat tuoda kilpailuetua yrityksellesi


OTA YHTEYTTÄ TIIMIIMME
  • Canon
  • Yritys
  • ...
  • Brändit ja kuluttajat muuttavat digitaalista painamista