BUSINESS BYTES

MITÄS ME BRÄNDIN RAKENTAJAT

  • Julkaistu 3 viikkoa sitten
  • 2 min/ lukukerta

Olen hyvin etuoikeutettu. Olen aina saanut olla tekemisissä arvokkaiden, arvostettujen ja haluttujen brändien kanssa. Urheilun saralla olen edustanut pelaajana ja valmentajana molempia menestyksellisiä ja arvostettua helsinkiläisseuroja IFK:ta ja Jokereita. Työelämässä olen paiskinut duunia menestyvien kansainvälisten brändien parissa: Braun, Canon, Duracell, Oral-B ja Gillette. Kumppanina olen saanut vastaavasti tehdä työtä paikallisten, kansallisten ja kansainvälisten menestyvien brändien kanssa. Mitä työskentely hyvämaineisten yritysten kanssa on opettanut?


Brändiä rakennetaan 24/7

Tunnetun brändin kanssa tehdään työtä ajasta ja paikasta riippumatta myös vapaa-aikana. Olen edustamani yrityksen/yhteisön elävä käyntikortti puheiden, tekojen, blogien ja käytöksen osalta suhteen alusta loppuun saakka. Todellisuudessa edustan tuotemerkkiä niin kauan, kun muut yhdistävät minut kyseiseen brändiin. Brändi ottaa ja antaa. Vastuuni on suuri. On ilo tehdä työtä hyvän brändin kanssa, kun olen sinut kaikkien bränditekijöiden kanssa. Tärkeitä ja vaikuttavia asioita ovat myös brändin arvopohja, eettiset periaatteet sekä toimintatavat.


Brändi vangitsee

Aikoinaan IBM:n myyntimiehet tunnisti pukeutumisesta, Jokereiden kannattajat asuinalueesta ja Duracellin pupusta. Näin ihmismieli kategorioi meidät melko pysyvästi brändiattribuutteihin, joiden muuttaminen on työläs juttu. Canon mielletään puolestaan laadukkaaksi tulostin- ja kameravalmistajaksi, jolta saa erinomaista palvelua. Todellisuudessa liiketoimintamme perustuu tiedon ja kuvan arvon kasvattamiseen, toki korkean laadun ja erinomaisen palvelun myötä. Tapaamisen sopiminen asiakkaan kanssa hoituu vaivattomasti, mutta brändimielikuvan muuttaminen tapaamisen aikana uuden tekemisemme mukaiseksi, vaatii todella paljon työtä, todistelua ja dialogia.


Brändi mahdollistaa

Minulle hyvä brändi edustaa laatua. Olen oppinut tekemään henkilökohtaiset valintani elämässäni huomioiden aina laadun yhtenä merkittävänä päätöskriteerinä. Laadukas brändi mahdollistaa lähes aina luvattujen lupausten lunastamisen, niin ostaessa kuin myydessäkin. Luottamus on ihmisten välisessä kanssakäymisessä asia numero yksi.


#tiedollearvoa #seethebiggerpicture #merkityksellisyys #hybridiviestintä #innovointi

Harry Nyström
toimitusjohtaja
Canon Oy