BUSINESS BYTES

Big Data – näin luottamus syntyy

  • Julkaistu 2 vuotta sitten
  • 2 min/ lukukerta

Tervetuloa ison luottamuksen aikakauteen. Big Data voi luoda tai tuhota asiakaskokemuksen.

Tietoturva nähdään monissa yrityksissä usein välttämättömänä pahana. Sen sijaan, että yritykset pitäisivät hyvää tietosuojaa myyntivalttinaan ja arvostaisivat asiakastietojen luotettavasta ylläpitoa, ne välttelevät aihetta. Yritysten pitäisi pitää kilpailuetunaan asianmukaista ja luotettavaa tiedonkäyttöä.

Tervetuloa ison luottamuksen aikakauteen!

Luottamuksen pitää kattaa koko organisaatio. Ei ole mitään pahempaa kuin yritys, joka ylpeilee rehellisyydellään, ja jää sitten kiinni asiakastietojen luvattomasta käytösä suoramarkkinointiin tai jakamisesta kumppaniorganisaatioiden kanssa.

Älä tuhoa jo saavuttamaasi mainetta huolimattomilla toimilla. Olkaa varovaisia keräämienne tietojen pohjalta tapahtuvassa kanssakäymisessä asiakkaiden kanssa. Useimmat ihmiset hyväksyvät sen, että jonkin verran tietoja kerätään, jos se merkitsee sitä, että heille tarjotaan asianmukaisia tarjouksia, tietoja ja palkintoja.

Ole tarkka, miten tietoja käytät. Selvitä, mitä tietoja on lupa säilyttää ja miten niitä saa käyttää. Yrityksen rekisteriselosteen ja tietosuojakäytäntöjen tulee näkyä yrityksen kotisivulla.

Suuri luottamus saavutetaan sillä, että kun asiakasta lähestytään, hän tuntee, että häntä halutaan nimenomaan palvella. Tietoturvan liittäminen osaksi yrityskuvaa auttaa luottamuksen rakentamisessa.