Accelerate, St. James’ Hospital improves health information management using Canon document solutions

St. James' Hospital: tuottavuuden ja potilaskokemuksen parantaminen

Haaste

St. James' Hospital on yksi Euroopan suurimmista opetussairaaloista. Sillä on yli 3 500 työntekijää ja 110 neuvonantajaa 11 eri johtokunnassa ja 10 eri osastolla. Sairaalan päivystys on Dublinin kiireisin. Pelkästään vuonna 2010 siellä kirjattiin 45 230 potilaskäyntiä.

Vuonna 1998 St. James' Hospital otti ensimmäisten joukossa käyttöön sähköisen dokumentinhallinnan (EDM). Canonin neuvosta sairaala otti käyttöön arkistointi- ja hakujärjestelmän päivystys- ja sosiaalityön osastoillaan suuren paperityömäärän järjestämistä varten.

Dokumentinhallinta oli siihen asti ollut työläs prosessi, kuten IT-päällikkö Marie Sinnott kertoo: "Potilaille annettiin fyysinen potilaskortti. Potilas antoi sen lääkärille, joka antoi sen takaisin. Sen jälkeen kortteja säilytettiin arkistokaapeissa. Järjestelmä oli altis virheille, kuten tietojen katoamiselle, mikä aiheutti hoidon viivästymistä."

Vuonna 2004 St. James' Hospital alkoi laajentaa sähköistä dokumentinhallintaa sekä kahta SAP:n ERP-moduulia maksuliikenteen ja liiketoiminnan hallintaan. Sairaalan SAP-pääkäyttäjä Pat Bailey kertoo: "Huomasimme, että vaikka talous- ja henkilöstöosastojen työt sujuivat jo hyvin SAP-moduuleilla, saatoimme parantaa tallennusta, indeksointia ja hakua."

Accelerate, St. James’ Hospital improves patient experience using Canon document management solutions

Canonin ratkaisu

Tutustuttuaan perusteellisesti markkinoilla oleviin vaihtoehtoihin sairaala valitsi Canonin dokumentinhallintaratkaisun. "Se oli luonnollinen ratkaisu, koska järjestelmä toimi muualla sairaalassa hyvin." Baileylla oli kuitenkin yksi tekninen huolenaihe: "Mietin, miten järjestelmän integrointi SAP-moduuleihin sujuisi?" Vastaus oli: "Helposti."

"Aiemmin haut saattoivat kestää viidestä minuutista tuntiin. Nyt ne tapahtuvat sekunneissa."

Edut

Päivystyksessä hyödyt havaittiin heti: "Uuden Canonin ratkaisun avulla potilaskortti täytetään ja skannataan vain kerran. Lääkäri voi sen jälkeen käyttää sitä digitaalisesti yhdellä painalluksella. Aiemmin haut saattoivat kestää viidestä minuutista tuntiin sen mukaan, mihin tiedot oli tallennettu. Nyt ne tapahtuvat sekunneissa.

Sinnott havaitsi pian, että uuden tekniikan avulla voitiin tehdä paljon muutakin kuin vain arkistoida ja hakea tietoja. "Ratkaisun tallennustila on rajaton. Ja mikä tärkeintä, ratkaisu on monikäyttöinen. Tajusimme, että voimme käyttää sitä myös kliinisten kuvien hallintaan. Ratkaisu toi hyötyjä kaikissa sairaalan toiminnoissa."

Seuraavaksi ratkaisu otettiin käyttöön talous- ja henkilöstöosastolla. "Voimme tallentaa tärkeät ja luottamukselliset tiedot yhteen paikkaan. Edistyneen hallintatilan ansiosta tietojen käyttöä voidaan rajata käyttöoikeuksilla. Arkistointijärjestelmä on yksinkertainen, tehokas ja turvallinen. Se nopeuttaa työskentelyä henkilöstö- ja talousosastoilla. Ongelmatilanteissa ei jouduta kaivamaan tietoja arkistokaapeista, vaan valtuutetut käyttäjät voivat ainutlaatuisen merkintäjärjestämän avulla tunnistaa ongelman ja selvittää sen alle minuutissa."

"Tämä takaa täsmällisen ja ammattimaisen palvelun."

Accelerate, St. James’ Hospital boosts productivity using document management software from Canon

Canonin terveydenhuollon tietojärjestelmää on hyödynnetty myös kliinisten kuvien osastolla. Sinnott kertoo, että digitaaliset kuvat (jotka otetaan Canon EOS 1Ds Mark III -kameralla) tallennetaan nyt suoraan potilaan tietoihin ja säilytetään turvallisesti ilman riskiä katoamisesta tai luvattomasta käytöstä. "Kuvien kirjauksen avulla asiantuntijamme voivat seurata toistuvia ongelmia, kuten ihon kuntoa, entistä tehokkaammin."

Sinnottin ja Baileyn mielestä Canonin ratkaisu ei vain vapauta sairaalaa paperivuoresta, vaan parantaa myös loppukäyttäjien eli potilaiden kokemusta. "Potilaan tiedot ovat keskitetysti yhdessä paikassa. Hoitava lääkäri voi tarkastella aiempia tietoja, mikä nopeuttaa hoitoprosessia. Tuloksena on täsmällisempi ja ammattimaisempi palvelu."

Bailey kertoo, että sairaalan henkilökunta on ottanut Canonin ratkaisun positiivisesti vastaan. "Osastot, jotka ovat jo ottaneet ratkaisun käyttöön, etsivät koko ajan uusia tapoja maksimoida sen hyödyt. Muut osastot haluavat päästä nopeasti mukaan." Sinnott toteaa: "Tulokset ovat osoittaneet, että tämä on helppo ja tuloksekas ratkaisu kaikille osastoille."

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä

Katso, miten voimme nopeuttaa liiketoimintaasi

Ota yhteyttä

Takaisin Yrityspalvelut ja -ratkaisut sivulle