Canon onnittelee vuoden World Press Photo -voittajaa

Canon Eurooppa onnittelee Mads Nisseniä, vuoden 2014 World Press Photo -kilpailun voittajaa. Voittajakuva taltioi miespari Jonin ja Alexin intiimin hetken Pietarissa Venäjällä. Valokuva on osa Scanpixille kuvattua projektia, joka käsittelee venäläistä homofobiaa. Nissenin valokuva sai ensimmäisen palkinnon myös ajankohtaisten aiheiden kategoriassa.

WPPH_image_FINAL
Kuva: Mads Nissen, Tanska, Scanpix/Panos Pictures

World Press Photo Contest, jota Canon on sponsoroinut vuodesta 1992, on maailman arvostetuin kuvajournalisteille tarkoitettu valokuvauskilpailu. Kilpailu järjestettiin nyt 58. kerran, ja 5 692 ammattilaiskuvaajaa 131 maasta lähetti siihen kaikkiaan 97 912 valokuvaa. Kilpailun tuomaristo jakoi palkinnot kahdeksassa eri kategoriassa. Kaikkien lähetettyjen kuvien joukosta valittiin yksi vuoden 2014 parhaaksi lehtikuvaksi.

”Tuemme kansainvälisiä kuvajournalisteja ja annamme tunnustusta heidän lahjakkuudelleen jokavuotisessa World Press Photo -kilpailussa”, kertoo Kieran Magee, Canon Euroopan ammattilaistuotteiden markkinointijohtaja. ”Nissenin kuva on voimakas. Se valottaa ajankohtaista uutisaihetta hienovaraisesti ja kertoo tarinaa taiteellisella tavalla.”

Nissen ikuisti voittajakuvansa Canon EOS 5D Mark III -kameralla käyttäen f/2,2-aukkoa, 1/200 sekunnin valotusaikaa ja ISO-herkkyyttä 1 600.

Vuoden 2014 World Press Photo -voittajana Nissen saa World Press Photo -järjestöltä 10 000 euroa Amsterdamissa järjestettävässä palkintoseremoniassa. Lisäksi Canon Eurooppa lahjoittaa hänelle ammattilaiskäyttöön tarkoitetun digitaalisen järjestelmäkamera- ja objektiivipaketin.

Palkittuja kuvia esitellään näyttelyssä, joka kiertää yli sadassa kaupungissa 45 maassa. Vuoden 2015 ensimmäinen World Press Photo -näyttely avataan Amsterdamissa 18.4.2015. Näyttelyssä esiteltävät kuvat tulostetaan Canon-suurkuvatulostimilla ja Océ Arizona -tasotulostimilla.

Lisätietoja World Press Photosta on osoitteessa www.worldpressphoto.org.

Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet