Canon Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu

Canon Oy:tä vuoden 2004 alusta toimitusjohtajana luotsannut Jouko Tuominen, 44, siirtyy yritysratkaisujen myynnistä vastaavaksi johtajaksi Canonin Euroopan pääkonttoriin Lontooseen 1. huhtikuuta. Uudessa tehtävässään Jouko Tuominen keskittyy erityisesti Canonin kanavastrategian kehittämiseen Euroopan tasolla sekä yhteistyön vahvistamiseen Euroopan pääkonttorin ja asiakasyritysten ja jälleenmyyjien välillä.

Canon Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty yhtiön sisältä Kuluttajatuotteet-yksikön maajohtaja Jari Heino, 39. Jari Heinolla on takanaan 10-vuotinen ura Canonilla. Hän aloitti 1995 henkilökohtaisten toimistotuotteiden markkinoinnissa. Viimeiset neljä vuotta hänellä on ollut maajohtajana vetovastuu Canonin kuluttajatuotteiden myynnistä, markkinoinnista ja jakelusta Suomessa. Heinon johdolla Canonista on tullut Suomen digitaalikameramarkkinoiden selvä ykkösmerkki - yli 40 prosentin markkinaosuus vuonna 2004. Huhtikuun 1. päivänä toimitusjohtajana aloittavalla Jari Heinolla on myös edelleen tulosvastuu Canonin kuluttajatuoteliiketoiminnasta Suomessa.

Toimitusjohtajanvaihdoksen yhteydessä Canon Oy:n Yritysratkaisut-yksikössä toteutetaan organisaatiomuutos. Tulostuksen- ja dokumentinhallinnan ratkaisuja sekä tietojärjestelmäratkaisuja yrityksille ja yhteisöille toimittavan yksikön johtoon, tulosvastuulliseksi maajohtajaksi on nimitetty 1. huhtikuuta alkaen Harry Nyström, 42. Hän tulee vastaamaan Canonin kolmen kanavan strategian toteuttamisesta ja kehittämisestä Suomessa. Harry Nyströmin vetämä 360 hengen Yritysratkaisut-yksikkö käsittää myynnin lisäksi markkinoinnin sekä ylläpito- ja tukipalvelut.

Harry Nyström aloitti 1987 Canonin kopiokoneosastolla myyjänä ja on sittemmin työskennellyt erilaisissa myynnin johtotehtävissä lähes 18 vuotta Canon Oy:ssä ja Canon North-East Oy:ssä. 1997-1999 hän toimi Canonin Moskovan edustuston päällikkönä. Vajaan vuoden mittaisen Gillette Group Finlandin myyntijohtajuuden jälkeen Harry Nyström palasi Canon Oy:öön 2001 suoramyyntiryhmän johtoon.

Lisätietoja: Canon Oy, toimitusjohtaja Jouko Tuominen, puhelin 010 544 4203, sähköposti jouko.tuominen@canon.fi