Johtajat ja päättäjät arvostavat Canonia [26.9.2008]

Canon tunnetaan hyvin yritysten johtajien ja it-päättäjien keskuudessa. Canon on tietotekniikka-alan eliittiä mm. henkilöstön ammattitaidossa, luotettavuudessa ja tarjonnan monipuolisuudessa.

Canon on saavuttanut hyvän aseman yritysjohdon ja yritysten it-päättäjien silmissä. Talentumin teettämä tietotekniikka-alan yrityskuvatutkimus paljastaa Canonin olevan paitsi tunnettu myös arvostettu alan toimija.

Tunnettuudessa Canon on oman alansa ehdotonta huippua.  Dokumentinhallinnan ja tulostusratkaisujen markkinalla Canon on selvästi it-päättäjien parhaiten tuntema toimija 37 %:n spontaanilla tunnettuudellaan. Yritysjohdon silmissä Canon jää niukasti kakkoseksi.

Yrityskuvatutkimuksessa arvioitiin tietotekniikka-alan yrityksiä kuuden eri kriteerin avulla. Kenties tärkeimmällä alueella, yleisarvosanassa Canon sijoittui koko tietotekniikka-alan terävimpään kärkeen. It-päättäjät arvioivat Canonin viidenneksi keskiarvolla 8,03 ykköspaikan mennessä Ciscolle. Johdon arvioissa Canon sijoittuu kuudenneksi 8,01:n keskiarvolla.

Yksittäisissä kategorioissa Canonin vahvuudet tulivat erinomaisesti esille. Yhdessä kategoriassa Canon saavutti ykkösposition ja kahdessa muussa se sijoittui toiseksi.

Henkilöstön ammattitaidossa Canon nousi johtajien arvioissa koko listan kärkeen keskiarvolla 8,67. Myös varmuudessa ja luotettavuudessa se on koko maan eliittiä. Suomalaisjohtajat arvioivat Canonin koko toimialan toiseksi luotettavimmaksi yritykseksi Symantecin jälkeen.  Kakkossija tuli Canonille myös johtajien arvioissa tarjonnan monipuolisuudesta.

Ongelmanratkaisukyvyssä Canon sijoittuu johtajien arvioissa neljänneksi. Hinta-laatusuhteessa sijoitus oli kahdeksas. Asiakkaan liiketoiminnan ymmärryksessä Canonin sijoitukseksi tuli 10.

It-päättäjien arviot poikkesivat jonkin verran johdon arvioista yleisarvosanan osuessa kuitenkin hyvin yksiin. Varsinkin hinta-laatusuhteen osalta it-päättäjien arvio oli selvästi johdon näkemystä positiivisempi.

Canonin toimintaa läheltä seuranneet it-päättäjät ovat noteeranneet Canonin toiminnan kehityksen erittäin myönteisenä. Canonia pidetään yhtenä myönteisimmin kehittyneistä yrityksistä.  Vastaavasti sellaiset yritykset, jotka eivät tällä hetkellä ole Canonin asiakkaita, näkevät yrityksen erittäin potentiaalisena laite- tai palvelutarjoajana. 64 % ei-asiakkaista voisi harkita asiakassuhdetta Canonin kanssa.

Tutkimustulokset osoittavat, että Canonin panostukset tarjoaman kehittämiseen ja henkilöstön osaamiseen kantavat hedelmää. Canonin palveluhenkinen lähestymistapa yhdistettynä toimialan huippuosaamiseen ovat sen valtteja myös tulevaisuuden kilpailukentällä.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi