Canonista suurkuvatulostinten markkinajohtaja Euroopassa [16.9.2010]

imagePROGRAF iPF6350 Canon on kasvattanut markkinaosuuttaan graafiseen tulostuskäyttöön tarkoitettujen 44 tuuman suurkuvatulostinten markkinoilla Euroopassa peräti 5,5 prosenttiyksiköllä kuluvan vuoden ensimmäisellä neljänneksellä vuoden 2009 ensimmäiseen neljännekseen verrattuna. InfoSourcen mukaan Canon hallitsee nyt 32,1 prosentin osuutta markkinoista kyseisessä tuoteryhmässä

Canonin osuus on kasvanut myös 24 tuuman suurkuvatulostimissa 3,4 prosenttiyksiköstä 18,2 prosenttiin.

"Olemme luonnollisesti iloisia siitä, että asiakkaat ovat löytäneet suurkuvatulostimiemme merkittävät edut. Erityisesti ajattelen nyt uusia, aiemmin tänä vuonna lanseerattuja imagePROGRAF-malleja, kuten 44 tuuman imagePROGRAF iPF8300, TIPA-palkittu 24 tuuman imagePROGRAF iPF6350 sekä 24 tuuman imagePROGRAF iPF6300”, toteaa Shane Burchett Canon Euroopasta.

Markkinajohtaja myös Suomessa

Suomessa Canon oli markkinajohtaja viime vuonna koko suurkuvatulostinten tuoteryhmässä 32,1 prosentin markkinaosuudella (Lähde: DMR AS).

”Canonin jatkuva voimakas tuotekehitys on tuonut meille nyt myyntiin malliston, joka on erittäin kilpailukykyinen ja vastaa asiakkaidemme yhä haastavampiin suurkuvatulostustarpeisiin”, lisää Jouni Lakka Canon Oy:stä.

Uusissa Canon imagePROGRAF-suurkuvatulostimissa on entistä kestävämpi runkorakenne ja 12 värin LUCIA EX -pigmenttimustejärjestelmä, joka tuottaa noin 20 prosenttia laajemman väriavaruuden kuin edeltäjänsä. Uudet värit pitävät entistä paremmin pintansa naarmuuntumista ja haalistumista vastaan. Tarkkuuden ja laajan väriavaruuden ansiosta Canon imagePROGRAF -suurkuvatulostimet täyttävät graafisen alan ammattilaisten kovat odotukset.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Irma Majander, puhelin 010 544 4548, sähköposti: etunimi.sukunimi@canon.fi

Etkö löydä etsimääsi? Hae tiedotearkistosta.

Tietoja
Lehdistömateriaali