Canon-kameroiden ostajat tukevat Punaisen Ristin työtä malariaa vastaan Sierra Leonessa [12.11.2010]

Canonin joulukampanjan tavoitteena on rahoittaa Sierra Leonessa mm. yli 5 000 malariaverkkoa ja osallistua siten Punaisen Ristin järjestämään malariaverkko- ja rokotuskampanjaan. Digitaalikamera on suosittu joululahja, ja jokainen vuoden loppuun mennessä kompakti-, järjestelmä- tai videokameran ostanut osallistuu samalla myös Sierra Leonen lasten tulevaisuuden parantamiseen.

”Kampanja malariaa vastaan vaikuttaa merkittävästi Sierra Leonen huomispäivään”, uskoo Canon Oy:n toimitusjohtaja Harry Nyström. ”Pitkäjänteinen yhteistyömme Suomen Punaisen Ristin kanssa konkretisoituu tänä vuonna niin, että he saavat kampanjavarojen turvin jatkaa arvokasta työtään Sierra Leonessa”, jatkaa Nyström.

Historian kaltoin kohtelema Sierra Leone on väkiluvultaan Suomen kokoinen Länsi-Afrikan valtio. 11 vuotta kestänyt sisällissota päättyi vuonna 2002, mutta sen jälkeen sierraleonelaisia ovat koetelleet tulvat ja terveyskriisit.

Malaria on erityisesti lasten keskuudessa Sierra Leonen pahin terveysongelma. Hyönteisten levittämä tauti on alle viisivuotiaiden suurin kuolinsyy. Malariaa voidaan kuitenkin hoitaa ja ehkäistä ennalta.

Sierra Leone oli yksi Nenäpäivän keräyskohteista ja kampanjan aloitus osui samalle viikolle Nenäpäivän kanssa. Canon oli yksi Nenäpäivän pääyhteistyökumppaneista. YLE TV2:n Nenäpäivä-showssa perjantaina 5.11.2010 sai ensi-iltansa Keniassa kuvattu, Pamela Tolan ja Dome Karukosken käsikirjoittama ja ohjaama lyhytelokuva Burungo. Elokuvan kuvauksissa käytettiin Canon EOS 5D Mark II -kameraa.

Lisää kampanjasta osoitteessa http://www.canon.fi/kerrotarina/

Canon Oy haastoi myös henkilöstönsä osallistumaan Nenäpäiväkeräykseen ja kolminkertaisti henkilöstön lahjoittaman summan. Yhteensä keräys tuotti 4508 euroa.

Lisätietoja: viestintäpäällikkö Teija Tamminen-Saremaa, Canon Oy,
puh 010 544 4609, etunimi.sukunimi@canon.fi

Etkö löydä etsimääsi? Hae tiedotearkistosta.

Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet