Muodin ikonit kertovat valokuvin kulissien takaisesta maailmastaan

[18.9.2006] Canon kutsui sata tunnettua muotimaailman ikonia ikuistamaan IXUS-kameralla yleisölle tuntematonta elämää muodin kulisseissa. Heidän ottamistaan kuvista koottu valokuvanäyttely ’The Other Side of Fashion’ avattiin 14. syyskuuta Lontoossa, ja se huipentui kuuluisuuksien tähdittämään Canon IXUS -kameran 10-vuotisjuhlaan.

Other Side of Fashion - IXUS 10 vuotta

Kuvat ovat yleisön nähtävissä Lontoon lisäksi Pariisin ja Milanon muotiviikoilla. Niistä on toimitettu myös muotilehti, joka on myynnissä lehtipisteissä. Punaisen Ristin virallisena tukijana Canon ohjaa valokuvanäyttelyistä, lehtimyynnistä ja hyväntekeväisyyshuutokaupoissa myydyistä kuvista kertyvät tuotot Punaisen Ristin nuorisoprojekteihin eri puolille Eurooppaa. Suomessa esimerkiksi tukea saa nuorten turvatalotoiminta.

Donatella Versace, Christian Lacroix, Roberto Cavalli …

’The Other Side of Fashion’ -projekti sai liikkeelle muodin huippunimiä kaikkialta maailmasta. Heidän joukossaan ovat mm.Donatella Versace, Christian Lacroix, Roberto Cavalli, Helena Christensen, Manolo Blahnik, Domenico Dolce, Stefano Gabbana, Julien Macdonald, Giles Deacon, Nicole Farhi, Jodie Kidd ja Dita von Teese. Suomesta projektiin osallistuivat IVANAhelsingin pääsuunnittelija Paola Suhonen ja toimittaja, muotisuunnittelija Jaakko Selin.

Canon näkee luovan kuvan voiman samalla tavalla kuin muotimaailmakin. Canon Euroopan yritysviestinnästä ja yhteiskuntasuhteista vastaava johtaja James Leipnik sanoi: "Canonin kuvaukseen, tulostukseen ja värien täsmäytykseen liittyvät teknologiat antavat kuvaajille ja suunnittelijoille loistavat edellytykset kokeilla mielikuvituksensa rajoja ja ikuistaa muotielämän huippuhetkiä. ’The Other Side of Fashion’ -projekti tuo ihanteellisella tavalla esiin Canonia ja muodin ammattilaisia yhdistävät tekijät. Lisäksi projekti on luonteva jatko Canonin tänä vuonna sponsoroimille Lontoon, Pariisin ja Milanon muotiviikoille. Ennen kaikkea tämä kampanja on erinomainen tapa kerätä lisää varoja Punaisen Ristin ansiokkaalle ja tärkeälle työlle Euroopassa."

Tukea Punaisen Ristin nuorisoprojekteille

Britannian Punaisen Ristin johtaja, Sir Nick Young kertoi: "Canonia ja Punaista Ristiä yhdistää moni asia. Esimerkiksi Punaisen Ristin Euroopassa tekemän työn tavoitteet ovat lähellä Canonin ’kyosei’-filosofiaa, jonka pääperiaate on eläminen ja työskenteleminen yhdessä yhteisen hyvinvoinnin edistämiseksi. Aiemmat Canonin ja Punaisen Ristin yhteiset ’Other Side of...’ -projektit ovat olleet huikeita menestyksiä. Siksi meistä on hienoa tehdä jälleen yhteistyötä Canonin kanssa. Uskomme keräävämme yhdessä jälleen tuhansia euroja Euroopan alueella toteutettaviin nuorison avustusprojekteihin."

Edellisissä projekteissa, ’Other Side of Football’, 2005, ja ’On The Other Side of the Lens’, 2003, futisammattilaiset ja vastaavasti eri alojen julkkikset raottivat verhoa omaan kulissien takaiseen maailmaansa.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi