WWF ja Canon ovat julkistaneet nimikilpailun: Anna nimi oikealle jääkarhulle [11.6.2010]

© Jon Aars/Norwegian Polar Institute/WWF-Canon Arktisilla alueilla elelee vielä runsaat 20 000 jääkarhua. Kaksi näistä on vastikään liitetty WWF:n tukeman seurannan piiriin, ja näille etsitään nyt nimeä Canonin yhteistyössä WWF:n kanssa julkistamalla kilpailulla. Kilpailu on avoin kaikille 7-14-vuotiaille lapsille Suomessa ja muualla Euroopassa.

Kilpailuun voi osallistua jääkarhujen seurantasivuston lasten sivuilla osoitteessa www.panda.org/polarbears.
Osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä ja muutamaan kysymykseen vastaamista, minkä jälkeen on mahdollisuus ehdottaa nimeä jääkarhulle. Nimettäviä jääkarhuja on kaksi -  molemmat naaraita. Parhaat ehdotukset otetaan käyttöön ja tekijät palkitaan Canonin digitaalisella kompaktikameralla. Lisäbonuksena voittajat saavat omaan kouluunsa paikallisen WWF:n asiantuntijan kertomaan ilmastonmuutoksesta ja sen vaikutuksista ei vain jääkarhujen elinoloihin vaan ihmisten ja luonnon hyvinvointiin ja tulevaisuuteen ylipäätään. Sijoista 3-5 palkintona on Canonin digitaalinen kompaktikamera.

Kilpailuaika päättyy 31.8.2010.
Rekisteröityminen kilpailuun edellyttää lapsen vanhemman hyväksymistä.

WWF:n arktinen ohjelma ja Norjan arktisten alueiden tutkimuslaitos Norwegian Polar Institute ovat seuranneet jääkarhujen liikkeitä Svalbardin arktisella alueella vuodesta 2002. WWF ja Canon uudistivat karhujen seurantasivuston 2007 avaamalla myös lapsille tarkoitetut sivut, joita isännöivät kaksi animoitua jääkarhunpentua Auro ja Borea. Sivuilla kerrotaan ilmastonmuutoksesta ja sen vaikutuksista ympäristöön ja annetaan vinkkejä siitä, miten omalla toiminnalla voi hidastaa ilmaston lämpenemistä.

Canon oli Euroopan tasolla perustamassa WWF:n ympäristönsuojelun kumppaniohjelmaa vuonna 1998 ja on siitä lähtien tukenut nuorten ympäristökasvatusta eri maissa. Suomessa Canon on tukenut useita vuosia WWF:n ympäristökasvatustoimintaa. Ympäristönsuojelutyö on olennainen osa Canonin Kyosei-yritysfilosofiaa, joka merkitsee elämistä ja työskentelemistä yhteisen hyvinvoinnin edistämiseksi. Kyoseihin liittyy aktiivinen pyrkimys ihmisen, teknologian ja ympäristön väliseen harmoniaan.
__

Kuvan oikeudet: © Jon Aars / Norwegian Polar Institute / WWF-Canon
__

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi

Etkö löydä etsimääsi? Hae tiedotearkistosta.

Tietoja
Lehdistömateriaali