Canonin muotoilulle tunnustusta [28.8.2009]

Canonille on myönnetty kultainen iF Design 2009 -palkinto onnistuneesta muotoilusta. Tunnustuksen sai kosketusnäytöllinen Digital IXUS 110 IS -kamera käyttöliittymäsarjassa. Canon vei nimiinsä iF Design -palkinnon myös PowerShot E1:n pakkauksesta.

Canon Digital IXUS 110 IS sai kiitosta erityisesti käyttöliittymän edistyksellisyydestä. Uudentyyppinen, selkeä näyttö nopeuttaa toimintojen valintaa ja pitää kuvaajan mukana nopeasti vaihtuvissa tilanteissa.

Tunnustusta sai myös Canon PowerShot E1:n pelkistetty pakkaus. ”Mitä vähemmän pakkausmateriaalia, sitä vähemmän ympäristöön kohdistuvaa kuormitusta”, todettiin perusteluissa.

"Digital IXUS 110 IS:ssä olemme tehneet parannuksia erityisesti valintakiekon käyttöön, jotta asetusten valinta ja kuvaluettelon selaaminen olisi mahdollisimman vaivatonta. Tämä palkinto rohkaisee meitä kehittämään tulevaisuudessa vielä helppokäyttöisempiä ja uusia uria aukovia käyttöliittymiä”, toteaa johtaja Masaaki Sakai Canon Inc:n suunnittelukeskuksesta.

iF Design -raati valitsee vuosittain parhaat kansainvälistä muotoilua edustavat tuotteet. Ehdokkaita oli tänä vuonna 2 500 yli 30 maasta, ja palkintoja jaettiin kuudessa sarjassa.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, etunimi.sukunimi@canon.fi