LXP Oy osaksi Canonia

Päijät-Hämeessä toimiva LXP-Holding Oy on myynyt monitoimilaiteliiketoimintansa Canon Oy:lle 27.9.2007 allekirjoitetulla liiketoimintakaupalla. Kaupan mukana yhtiöstä siirtyi viisi työntekijää Canonin palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

"Toimisto- ja ammattitulostaminen sekä niihin liittyvät työnkulkuratkaisut vaativat nykypäivän toimittajalta huomattavia satsauksia ja resursseja palveluiden jatkuvaan kehittämiseen.Tämän kaupan seurauksena kahden paikallisen toimittajan parhaat resurssit ovat nyt kaikkien organisaatioiden hyödynnettävissä Päijät-Hämeen talousalueella", toteaa LXP Oy:n toimitusjohtaja Ari Koskinen.

"Liiketoimintakaupat liittyvät oleellisesti Canonin kasvustrategiaan", sanoo Canon Oy:n Yritysratkaisujen maajohtaja Harry Nyström. "Nyt toteutetuilla järjestelyillä Lahden talousalueen organisaatiot saavat käyttöönsä markkinoiden parhaan teknologian ja parhaat palvelut tulostuksen- ja dokumentinhallinnan alalla. Asiakkaille tämä näkyy tehokkuutta ja tuottavuutta parantavina ratkaisuina, jotka ovat saatavilla vaivattomasti."

LXP Oy:stä Canonille siirtyviä sopimusasiakkaita palvelee Canon Business Center Lahti, jonka henkilöstömäärä nousee kaupan myötä 15:een. Canon Business Center Lahti kuuluu valtakunnalliseen Canon Business Center -ketjuun, joka tarjoaa paikallisen kumppanin maanlaajuisesti. Ketjun jäsenyritykset yhdistää toisiinsa yhteisen toimintakonseptin lisäksi yhtenäinen nimi ja ilme.

Vuoden 2007 ensimmäisellä puoliskolla Canon oli toimistotulostamisen markkinajohtaja Suomessa 32 prosentin markkinaosuudella. Canon panostaa yhä vahvemmin myös ammattitulostamisen ratkaisuihin – suurkuvatulostimiin ja digitaalipainoihin, tuotannon työnkulkua tehostaviin sovelluksiin ja graafisen alan asiantuntijapalveluihin.

Lisätietoja: Canon Oy, Canon Business Center Lahti, aluepäällikkö Pekka Dahl, puhelin 040 505 7692