Kestävän kehityksen puolesta [26.6.2008]

Ympäristöystävällisestä toiminnastaan tunnettu Canon osallistuu WWF:n One Planet Living -hankkeeseen. Graafisen teollisuuden Drupa-messuilla Düsseldorfissa 29.5.-11.6. Canon jakoi ympäristövastuullisiin elämäntapoihin opastavaa kirjasta on-demand tulostuspalvelun kautta.

One Planet Living on WWF:n lanseeraama ohjelma, joka perustuu kymmenelle keskeiselle kestävän kehityksen periaatteelle. Messuilla jaettu 64-sivuinen opas selventää, mitä itse kukin voi tehdä kotona tai työpaikalla huolehtiakseen ympäristöstään ja noudattaakseen kestävän kehityksen periaatteita.

Oppaan jakelussa noudatettiin erityistä huolellisuutta. Opas painettiin pyynnöstä sitä haluaville, jolloin tietoa jaettiin sitä tarvitseville kuormittamatta tarpeettomasti ympäristöä. Itse oppaan painamisessa käytettiin ympäristön kannalta kestäviä ratkaisuja. Tulostuslaitteena oli digitaalinen painokone Canon imagePRESS C7000VP ja paperina M-real Ikono Gloss.

Canon tuntee vastuunsa ympäristön kuormituksesta ja on mukana monessa ympäristön tilaa parantavassa hankkeessa. Yritys tunnetaan mm. pitkälle viedystä jätteiden hallinnasta, tiukasta autopoliitikasta, suomalaisen jälleenmyyntiverkostonsa sertifioinnista ja koko toimintaa ohjaavasta ympäristöhenkisestä Kyosei-yritysfilosofiasta.

One Planet Living -yhteistyö on osa Canonin ja WWF:n vuodesta 1998 jatkunutta kumppanuutta. Tälläkin hetkellä käynnissä on myös muita yhteistyöprojekteja, mm. jääkarhujen elinolosuhteita kartoittava opetussivusto. Näistä on saatavilla lisätietoa osoitteissa http://www.panda.org/oneplanetliving ja  http://www.panda.org/polarbears

Lisätietoja:
Canon Oy, Ammattitulostusratkaisut, markkinointipäällikkö Juha Wallin, puhelin 010 544 4327,
Yritysviestintä: viestintäpäällikkö Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539
sähköposti: etunimi.sukunimi@canon.fi