Itä-Suomen Toimistoratkaisut Canonin omistukseen [21.4.2010]

Canon Oy on hankkinut omistukseensa 26. maaliskuuta allekirjoitetulla sopimuksella toimitusjohtaja Hannu Waenerbergin osuuden eli 70 prosenttia Itä-Suomen Toimistoratkaisut Oy:n osakekannasta. Canon Oy on ollut vuonna 2005 perustetun yrityksen vähemmistöosakas 30 prosentin osuudella, joten yrityskaupan myötä Itä-Suomen Toimistoratkaisut Oy siirtyy Canonin 100-prosenttiseen omistukseen.

Itä-Suomen Toimistoratkaisut jatkaa toimintaansa Canonin tytäryhtiönä. Yrityksellä on toimipisteet Kuopiossa, Joensuussa ja Lieksassa, ja sen henkilöstömäärä on 20. Yrityksen johdossa jatkaa aluepäällikkönä Hannu Waenerberg.

Itä-Suomen Toimistoratkaisut oli toiseksi suurin Canon Business Center -ketjun jälleenmyyntiyrityksistä. Canon Oy:n toimitusjohtajan Harry Nyströmin mukaan Canon vahvistaa omalla suoramyyntiorganisaatiolla merkittävästi asemaansa sekä yksityisellä että julkisella sektorilla Pohjois-Savon ja Pohjois-Karjalan talousalueilla.
__

Canon Oy toimittaa toimisto- ja ammattitulostamisen sekä dokumentinhallinnan ja digitaalisen kuvantamisen tuotteita, ratkaisuja ja palveluita julkiselle sektorille sekä yrityksille, yhteisöille ja kuluttajille. Taloustutkimuksen vuosittain toteuttamassa tuote- ja yrityskuvaan keskittyvässä Toimisto-tutkimuksessa Canon on sijoittunut asiakaspalvelun osalta parhaaksi monitoimilaitetoimittajaksi jo yhdeksänä vuonna peräkkäin, tutkimusohjelman alusta vuodesta 2001 lähtien. Vuonna 2009 Canonin markkinamyynti Suomessa oli 179,4 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä vuoden lopussa 387.
__

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi

Etkö löydä etsimääsi? Hae tiedotearkistosta.

Tietoja
Lehdistömateriaali