Canon Inc:n positiivinen tuloskehitys jatkui vuonna 2004

Maailman suurimpiin tieto- ja toimistotekniikan sekä kuvantamisalan tuotteiden valmistajiin kuuluva Canon Inc. on kirjannut jo viidentenä vuonna peräkkäin ennätystuloksen

Vuoden 2004 kokonaismyynti kasvoi edellisvuodesta 8,4 prosenttia ja oli 24,4 miljardia euroa. Tilivuoden tulos oli 2,4 miljardia euroa, jossa oli kasvua edellisvuodesta 24,5 prosenttia. Osakekohtainen tulos oli 2,7 euroa. Toiminnallinen tulos parani edellisvuodesta 19,7 prosenttia.

Viimeisen vuosineljänneksen myynti kasvoi 9,6 prosenttia ja tulos 7,8 prosenttia vuoden 2003 vastaavasta ajankohdasta.

”Myynti kasvoi yhtiömme kaikilla ydinliiketoiminta-alueilla vuonna 2004. Odotamme sekä myynnin että tuloksen positiivisen kehitysuunnan jatkuvan, mikä   yhdessä kustannusleikkausten kanssa parantaa yhtiömme valmiuksia vastata liiketoimintaympäristön muutoksiin ja auttaa meitä kasvattamaan sekä myynti- että tuloslukuja myös kuluvana vuonna”, sanoo Toshizo Tanaka, Senior Managing Director & Group Executive for Finance and Accounting Headquarters, Canon. Inc.

Vuoden 2004 yksityiskohtaiset tulostiedot ovat osoitteessa: http://www.canon.com/ir/index.html

(Euromäärissä on käytetty vaihtokurssia 1 euro = 142 jeniä.)