Canon valtionhallinnon tulostimien ja monitoimilaitteiden sekä niihin liittyvien palvelujen sopimustoimittajaksi [18.12.2008]

Hansel Oy allekirjoitti 1.12.2008 uuden puitejärjestelyn Canon Oy:n kanssa tulostimien ja monitoimilaitteiden sekä niihin liittyvien huolto- ja ylläpitopalvelujen toimittamisesta valtionhallinnolle. Canon on yksi neljästä valitusta sopimustoimittajasta.

Timo Rantanen (oik.) Kari Mattsson ja Tuukka Salonen, Hansel, sekä Harry Nyström

Puitejärjestely on voimassa neljä vuotta 2.12.2008 – 30.11.2012, jona aikana valtionhallinnon arvioidaan hankkivan laitteita ja palveluita noin 80 miljoonan euron arvosta.

Canon Oy:n toimitusjohtaja Harry Nyström on tyytyväinen, että uuden puitejärjestelyn valinnoissa ei kiinnitetty huomiota vain hintaan vaan vaakakupissa painoivat myös laadulliset tekijät: huolto-organisaation koko ja maanlaajuinen kattavuus, palvelukuvaus ja palvelun laadunvarmistus, ympäristö- ja tietoturvallisuusnäkökohdat sekä valikoiman laajuus ja kattavuus.

”Nyt vertailussa olleet laatukriteerit ovat juuri niitä tekijöitä, joihin Canon on vuosia panostanut ja jotka ovat tehneet meistä alan markkinajohtajan”, sanoo Canon Oy:n toimitusjohtaja Harry Nyström. ”Työmme onnistumista vahvistavat myös Hanselin hankintapäätöksen perustelut: Canon rankattiin parhaaksi kaikissa laadullisissa tekijöissä.”

Canonilla on koko maan kattava palveluverkko Canon Business Center -ketju, joka muodostuu yhtiön omista aluetoimistoista ja täyden palvelun jälleenmyyjistä. Ketjun toimipisteillä on yhteisenä nimittäjänä yhtenäiset toimintatavat ja ISO 14001 -sertifioitu ympäristöjärjestelmä, jonka piirissä on yritysten koko liiketoiminta.

Paikallisista toimijoista koostuva koko maan kattava palveluverkko on myös merkittävä ympäristötekijä. ”Paikalliselta toimijalta asiakas saa laitteet, huollon ja ylläpidon läheltä, mikä merkitsee vähäisempiä liikenteen päästöjä ja ympäristön pienempää kuormittamista”, Nyström summaa.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi