Canon Oy on luovuttanut Hämeen Kirjapaino Oy:n digitaaliselle väripainotuotannolle Fogra-sertifikaatin [9.11.2010]

Canon Oy on luovuttanut Hämeen Kirjapaino Oy:lle digitaalisen painamisen laatusertifikaatin (Fogra ISO/NWIP 12647-8). Sertikaatti on tae painotöiden vakioidusta laadusta.

Ammattitulostusratkaisuja ja -palveluita tarjoava Canon Oy on Fogra-sertifioinut koko imagePRESS-värituotantomallistonsa ja kehittänyt yhdessä Fogra-organisaation kanssa erityisen FograCert Digital Print Expert -koulutusohjelman, jonka suorittaneilla Canon-asiantuntijoilla on valmiudet yrityskohtaisten tuotantovedossertifikaattien läpiviemiseen.

Hämeen Kirjapaino Oy on toinen painotalo Suomessa, jolle Fogra-sertifikaatti on myönnetty. Sertifiointi edellyttää, että yritys valvoo ja ylläpitää digitaalipainotuotantoaan jatkossa aina standardin mukaisesti. Painon asiakkaille sertifikaatti kertoo siitä, että painotyöt toteutetaan aina vakioidusti ja parhaalla mahdollisella painolaadulla.

”Fogra-sertifiointi oli usean päivän pituinen intensiivinen arviointiprosessi, jossa painolaitteen ominaisuuksia arvioitiin laajasti erilaisin tiukoin kriteerein. Arviointiprosessin aikana tarkasteltiin paperin väriä, painettujen arkkien väriarvoja, päällepainatusten väripoikkeamia sekä harmaatasapainoa”, toteaa sertifioinnista vastannut johtava konsultti Seppo Virtanen Canonilta.

Sertifiointi viestii asiakkaalle vakioidusta laadusta

”Digitaalisen painamisen laatutaso on kehittynyt voimakkaasti viimeisten vuosien aikana. Monipuoliset materiaalivaihtoehdot ja tuotantolaitteiden sekä digitaalisen painamisen laadunvalvonta antavat meille mahdollisuuden puhua asiakkaillemme painotuotteista erottelematta niitä käytetyn painoteknologian mukaan. Fogra-sertifiointi on meille erinomainen mahdollisuus vakioida tuotantoprosessiamme. Samalla pystymme osoittamaan saavuttamamme laatutason asiakkaillemme”, toteaa Hämeen Kirjapainon toimitusjohtaja Miika Haavisto.

Fogra-sertifikaatin tavoitteena on edistää graafisen teollisuuden tutkimus- ja kehitystyötä ja uusien teknologioiden käyttöönottoa koko toimialalla. ISO-sertifioinnit ovat yksi keskeinen osa-alue tässä työssä.

Lisätietoja:
Canon Oy: Jouni Lakka ja Seppo Virtanen, etunimi.sukunimi@canon.fi
Hämeen Kirjapaino: Miika Haavisto, etunimi.sukunimi@hameenkp.fi

Etkö löydä etsimääsi? Hae tiedotearkistosta.

Tietoja
Lehdistömateriaali