Finnair-konserni hakee tehokkuutta, laatua ja turvallisuutta Canonin tulostamisratkaisulla [13.2.2007]

Silloin kun yrityksen toiminta on suurta, se voi saavuttaa suuria etuja tehokkailla ratkaisuilla. Suuri suomalainen Finnair halusi tehostaa tulostus- ja kopiointitoimintojaan. Huolellisen valintaprosessin ja laajan tarjouskilpailun perusteella Finnair totesi Canonin ratkaisun tuottavan suurimman hyödyn.

Suuryrityksessä tulostaminen on iso asia. 30 miljoonaa vuosittain tulostettavaa sivua, 400-500 monitoimilaitetta ja pääkonttorissa toimiva monistamopalvelu muodostavat Finnairin tulostamisen ytimen. Aiemmin lukuisiin henkilökohtaisiin tulostimiin perustunut tulostusmalli korvataan nyt monitoimilaitteita hyödyntävällä tulostamisen strategialla.

Laitteet eivät kuitenkaan ole tulostamisen strategian voimanlähde. Tulostamisen tehokkuus syntyy oikeasta kokonaisratkaisusta, prosessien ja teknologian yhdistämisestä. Toiminnan oikeanlainen organisointi ja standardointi helpottaa työtä ja säästää aikaa organisaation eri osissa. Yhtenäinen toimintatapa on avainasia ajansäästöjen saavuttamiseksi.

Canonin tarjoama ratkaisu painottaa tehokkuutta, mutta myös laadulliset tekijät on otettu huomioon. Palvelun laatu on tarkkaan määritelty mm. huolto- ja monistamopalveluissa. Jatkuva keskitetty laitteiden valvonta verkon yli auttaa pitämään laitteet toimintakykyisinä vuoden jokaisena päivänä.

Yksi tulostamisen tärkeimmistä osa-alueista – tietoturva – on niin ikään otettu huomioon. Tulosteet voidaan suojata henkilökohtaisin tunnistein. Finnairin kulkukorttiin perustuvan tunnistuksen  avulla voidaan tuoda vahva turva kriittisille tulosteille. PrintAnywhere-ratkaisu yhdistää näin uutta ja jo olemassa olevaa tekniikkaa.

Ratkaisukeskeinen prosessien ja teknologian yhdistäminen tekee Canonin osaamisen ainutlaatuiseksi. Canonin asiantuntijat hallitsevat teknologian lisäksi erilaisten liiketoimintojen salat.

Tulostamisratkaisun valintakriteereiden määrittely oli yksi osa Finnairin valintaprosessia. Canonin analyyttinen lähestymistapa auttoi Finnairia tunnistamaan tulostamisen ydinasiat. Ennen varsinaista tarjouskilpailua Finnairilla tehtiin tulostuskartoitus, jonka pohjalta Finnair linjasi tulostamisensa suuntaviivat.

”Canonin asiantuntemus vakuutti meidät. Canon yhdistää kustannustehokkuuden, laadun ja tietoturvan ainutlaatuiseksi kokonaisuudeksi”, sanoo hankintapäällikkö Jukka-Pekka Martikainen Finnairilta.

Lisätietoja:
Jukka-Pekka Martikainen, hankintapäällikkö, Finnair Facilities Management Oy/Hankintapalvelut, p. 0400 784 035
Kati Leppänen, kehityspäällikkö, Finnair Facilities Management Oy/Hankintapalvelut, p. 050 3934 437
Peter Björkqvist, markkinointijohtaja, Canon Oy/Yritysratkaisut, p. 050 3903 540
Ulla Autiovuori, viestintäpäällikkö, Canon Oy/Yritysviestintä, p. 010 5444 539