Canon Digital Creators Contest 2002 Kansainvälinen digitaalisen ilmaisun kilpailu 1.4. - 3.9.2002

Canon Inc. julisti vuoden 2002 digitaalisen ilmaisun kilpailun, Canon Digital Creators Contest 2002:n avatuksi huhtikuun 1. päivänä. Kilpailuun voi toimittaa teoksia syyskuun 3. päivään 2002 saakka. Tänä vuonna töitä otetaan vastaan Tokion lisäksi Amsterdamissa, New Yorkissa, Hongkongissa ja Sidneyssä.

Kilpailu käsittää neljä sarjaa: digitaalinen kuva (paperituloste), digitaalinen grafiikka / kuvitus (paperituloste), digitaalinen lyhytelokuva ja web-pohjainen työ. Kunkin sarjan voittaja saa palkinnoksi 23 000 euroa. Kaiken kaikkiaan kilpailussa jaetaan palkintorahana 128 500 euroa. Lisäksi tulevat vielä sponsoreiden erikoispalkinnot. Voittajat julkistetaan Tokiossa joulukuun 6. päivänä 2002.

Kilpailun arvovaltainen jury painottaa arvostelussaan digitaalisen ilmaisun omaperäisyyttä; ilmaisun ja viestinnän totuttujen rajojen rikkomista. Johtavana kuvantamisratkaisujen toimittajana tunnettu Canon perusti kilpailun kaksi vuotta sitten tukeakseen ja nostaakseen esille digitaalista teknologiaa luomistyössään hyödyntäviä lahjakkuuksia. Kilpailu on jo toista kertaa kansainvälinen, ja se on avoinna sekä alan ammattilaisille että harrastajille. Vuonna 2001 osallistujia oli 57 maasta kaikkiaan 6209.

Canonin lisäksi kilpailun sponsoreina ovat Adobe Systems Co., Benetton Japan Co. Ltd. ja Macromedia Japan K.K.

Kilpailun säännöt, osallistumisohjeet ja muut tiedot löytyvät osoitteesta www.canon.com/cdcc/

Taustaa: Vuonna 1937 perustettu Canon Inc. kuuluu maailman johtaviin valmistajiin tieto- ja toimistotekniikan sekä kuvantamisen alalla. Canon-ryhmän myynti nousi 24,8 miljardiin euroon vuonna 2001. Yritys investoi vuosittain huomattavasti - seitsemisen prosenttia myynnistään - tutkimukseen ja tuotekehitykseen ja sijoittui viime vuonna Yhdysvaltain patentti- ja tavaramerkkiviraston patenttilistauksessa 1877 rekisteröinnillä kolmannelle sijalle.