Canonille Excellence Finland -finaalin voitto [11.11.2011]

Canon Oy on voittanut Excellence Finland -laatukilpailun finaalin. Canon on ainoa yritys, jolle myönnettiin myös kansainvälinen Recognised for Excellence 5 Star -tunnustus. Tasavallan presidentti Tarja Halonen luovutti palkinnon toimitusjohtaja Harry Nyströmille ja kehitysjohtaja Jaakko Muilulle Excellence Finland 2011 -gaalassa Maailman laatupäivänä 10.11.2011.

Yritykset ja julkisyhteisöt ovat voineet kilpailla laadusta jo vuodesta 1976, nyt ensimmäistä kertaa uudella nimellä. Excellence Finland -finaalin arviointiryhmä piti Canonin keskeisinä vahvuuksina seuraavia tekijöitä:

• Innostus ja yrityskulttuuri
• Johtaminen
• Henkilöstöjohtaminen
• Asiakaspalvelu

Toiminnan kehittäminen vahvuutena
Canonin vahvuuksista nousevat arvioinnissa esiin myös sertifioinnit. Canonin toiminta on sertifioitu ympäristön (ISO 14001), laadun (ISO 9001) ja tietoturvan (ISO 27001) osalta. Myös Canon Oy:n täyden palvelun jälleenmyyjillä on ISO 14001 -sertifiointi. ”Tämä on osoitus sitoutumisesta systemaattiseen toiminnan kehittämiseen”, palkinnon perusteluissa todetaan.

Canon Oy:n toimitusjohtaja Harry Nyström arvioi palkintoa seuraavasti:

”Meidän canonilaisten unelmana on tulla Suomen parhaaksi myynti- ja palveluorganisaatioksi. Tavoite saattaa kuulostaa suureelliselta, mutta vielä suurempi on nöyryytemme ja sitoutumisemme tavoitteen saavuttamiseksi. Excellence Finland -kilpailun arviointipalaute rohkaisee ja antaa meille suuntaa unelmamme saavuttamiseksi yhdessä tärkeimpien sidosryhmiemme kanssa.”

Canon tunnetaan korkealuokkaisesta teknologiastaan. Canonin tuotevalikoima on laajentunut kameroista ja tulostuksen- sekä dokumentinhallinnan ratkaisuista sovelluksiin ja asiantuntijapalveluihin. Suomen Canonin liiketoiminta-alueeseen kuuluvat myös Baltian maat. Yhtiön markkinamyynti vuonna 2010 oli 187 miljoonaa euroa, henkilöstön määrä on 370. Canonin toiminta perustuu japanilaiseen Kyosei-filosofiaan, johon sisältyy ajatus ihmisen, teknologian ja luonnon välisestä harmoniasta.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Harry Nyström, Canon Oy, puh. 040 5478185