Canonille kolme EISA-täysosumaa [15.8.2010]

Vaikutusvaltainen EISA (European Imaging and Sounds Association) myönsi tänä vuonna tavoitellun palkinnon kolmelle Canon-kameralle. Canon EOS 550D voitti European Camera 2010-2011 –palkinnon (Vuoden kamera), Canon EOS 7D European Advanced SLR Camera 2010-2011 -palkinnon (Aktiivikuvaajan kamera) ja Canon LEGRIA HF M31 European Family Camcorder 2010-2011 -palkinnon (Perhevideokamera ).

EISA-logo

EISA-voittajat valitsee asiantuntijapaneeli, joka koostuu yli 50 nimekkään erikoislehden päätoimittajasta 20 maasta. Tunnustusta annetaan tuotteille, joissa yhdistyvät tämän päivän edistyksellisin tekniikka ja testatusti parhaat ominaisuudet ja muotoilu.

"Haluamme kehittää uusia, innovatiivisia tuotteita, jotka antavat ihmisille mahdollisuuden kuvata tarinoita ja jakaa elämänsä kohokohdat”, toteaa Esa Heikkilä Canon Oy:stä. ”EISA-palkinnot ovat meille merkittävä kunnianosoitus, ja ne kertovat osaltaan halustamme jakaa intohimomme kuvaan kaikkien kuvaajien kanssa.”

Canon EOS 550D – Vuoden Kamera Euroopassa 2010 - 2011

Pieni ja kevyt Canon EOS 550D on harrastajille suunnattu digitaalinen järjestelmäkamera, jonka tekniikka ja ominaisuudet yltävät puoliammattilaiskameroiden tasolle. APS-C-kokoinen 18 megapikselin CMOS-kenno yhdistettynä ainutlaatuiseen DIGIC 4 -prosessoriin ja täysteräväpiirtovideoiden tallennukseen antavat monipuoliset mahdollisuudet luoviin kokeiluihin.

EISA-tuomaristo kommentoi kameraa seuraavasti: "Canon EOS 550D soveltuu mainiosti ensimmäiseksi järjestelmäkameraksi, sillä se tarjoaa runsaasti ominaisuuksia, mutta on silti helppokäyttöinen aloittelijallekin. Valotuksen ja tarkennuksen käsisäädöt ovat käytettävissä täyden teräväpiirtotarkkuuden videokuvauksessa ja stillkuvauksessa on valittavissa useita kuvausohjelmia tarpeen mukaan. Kamerassa on sama 18 megapikselin kenno kuin järeämmässä EOS 7D -mallissa, ja kuvanlaatukin yltää miltei samalle tasolle; hinnaltaan EOS 550D on kuitenkin huomattavasti edullisempi. Hyvin suunniteltu kamera, jonka monipuoliset ominaisuudet antavat mahdollisuuden miellyttäviin kuvauskokemuksiin."

Canon EOS 7D – Aktiivikuvaajan Kamera Euroopassa 2010 - 2011

Perusteellisessa tuotekehitystyössä Canon on kuunnellut valokuvaajien toiveita ympäri maailman ja ottanut ne huomioon EOS 7D:n suunnittelussa. Kameran APS-C-kokoinen, 18 megapikselin CMOS-kenno ja kaikissa valaistusoloissa nopeasti toimiva Dual DIGIC 4 -prosessori, arvoon 12 800 ulottuva ISO-herkkyys ja jatkuva kuvaus nopeudella 8 kuva sekunnissa ovat käytettävissä ilman lisävarusteita. EISA-tuomaristo kommentoi Canon EOS 7D -kameraa seuraavasti: "19 ristikkäisen AF-pisteen, huomattavan laajan ISO-herkkyysalueen ja 8 ruutua sekunnissa tallentavan nopean sarjakuvauksen ansiosta Canon EOS 7D on luonnollinen valinta urheilun ja liikkeen kuvaukseen. Kamerassa on tehokas DIGIC 4 -prosessori ja 18 megapikselin APS-C-kokoinen CMOS-kenno, jotka tuottavat ensiluokkaiset stillkuvat ja täyden teräväpiirron 1080-videokuvaa. EOS 7D -kameran kestävä magnesiumseosrunko on suojattu tiiviisti kosteudelta ja pölyltä, ja kamerassa on kirkas, 1x suurennoksen tuottava 100-prosenttinen etsin."

Canon LEGRIA HF M31 – Perhevideokamera Euroopassa 2010 - 2011

LEGRIA HF M31 kuuluu LEGRIA HF M -sarjan videomallistoon, jossa Canonin laadukkaat ominaisuudet yhdistyvät intuitiiviseen kosketusnäyttöön. Helppokäyttöinen ja käteen luontevasti istuva laite sopii ihanteellisesti niille, jotka haluavat pienen, mutta täyden teräväpiirron kameran. LEGRIA HF M -sarjan kameroissa on 3,3 megapikselin täyden teräväpiirtotarkkuuden tuottava CMOS-kenno, 18x Advanced Zoom -toiminto, Canon HD Video -objektiivi ja DIGIC DV III -prosessori. LEGRIA HF M31:ssä on kaksi flash-muistia, jotka mahdollistavat tallennuksen 32 Gt:n sisäiseen muistiin ja SDHC-muistikortille.

EISA-tuomaristo perustelee valintaa seuraavasti: "Ihanteellisen perhevideokameran tulee olla niin helppokäyttöinen, että sillä osaavat kuvata sekä lapset että aikuiset. Pienikokoinen Canon LEGRIA HF M31 on siihen omiaan, sen takaavat käytännöllinen kosketusnäyttö ja painikkeiden vähäinen määrä. Tästä huolimatta kyseessä on erittäin monipuolinen HD-videokamera, jossa on nopea automaattitarkennus ja jopa mikrofoniliitäntä. Optinen kuvanvakain ja mahdollisuus tallentaa 32 Gt:n flash-muistiin tai ulkoiselle SD-kortille ovat poikkeuksellisia ominaisuuksia perhekäyttöön tarkoitetussa videokamerassa."

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Irma Majander, puhelin 010 544 4548, sähköposti: etunimi.sukunimi@canon.fi

Etkö löydä etsimääsi? Hae tiedotearkistosta.

Tietoja
Lehdistömateriaali