Canon on hankkinut lääketieteen ratkaisuja toimittavan Delft DI:n [13.2.2012]

Canon vahvistaa asemiaan lääketieteen ratkaisuissa: Canon Eurooppa on hankkinut omistukseensa lääketieteellisiä ratkaisuja tuottavan Delft Diagnostic Imagingin (Delft DI).

Delft DI on erikoistunut kahteen liiketoiminta-alueeseen. Innovatiiviset lääketieteen  ohjelmistoratkaisut keskittyvät digitaalisten kuvien ja potilastietojen jakamiseen. Tämä liiketoiminta-alue muodostaa kehitysalustan uusille terveydenhuollon ICT-ratkaisuille, kuten organisaatioiden väliselle kuvantamisasiakirjojen jakamiselle (XDSI).

Toinen alue kattaa digitaaliset röntgenkuvantamisjärjestelmät, järjestelmäintegraatiot ja monien erityyppisten radiologian osastoille räätälöityjen kokonaisratkaisujen palvelut.  Delft DI on toiminut Canonin digitaalisten röntgentutkimusjärjestelmien jakelijana Alankomaissa ja Belgiassa jo yli kymmenen vuotta.  Delft DI käyttää jo palveluissaan Canonin digitaalisia röntgentutkimustuotteita, ja kumppanuuden pohjalta tämä liiketoiminta tulee olemaan uusien digitaalisten röntgentutkimuspalveluiden perustana.

”Canonille lääketieteen kuvantamisratkaisut ovat tärkeä kasvualue. Digitaaliset röntgenkuvantamis- ja silmäntutkimuslaitteemme ovat menestyneet hyvin, joten uskomme, että lääketieteen ratkaisuihin kannattaa panostaa entisestään. Yhdessä Delft DI:n kanssa voimme tuoda markkinoille ratkaisuja ja palveluita asiakkaidemme ja viime kädessä potilashuollon hyödyksi. Toivotamme Delft DI:n tervetulleeksi Canon-konserniin”, lausuu Canon Euroopan pääjohtaja Ryoichi Bamba.

”Yhteistyömme Canonin jakelukumppanina on ollut menestyksekästä, ja sitä on ilo laajentaa entisestään.  Siirtyminen osaksi Canon-konsernia on meille suuri kunnia, ja uskomme sen tuovan etuja myös asiakkaillemme”, toteaa puolestaan Delfi DI:n toimitusjohtaja Guido Geerts.

Yrityskaupan myötä Delft DI:stä tulee Canon Europa NV:n tytäryhtiö.  Yoshiyuki Masuko, Medical Imaging Groupin toimitusjohtaja, liittyy Delft DI:n hallitukseen.
Delft DI:n tytäryhtiö Delft Imaging Systems ei kuulu yrityskauppaan, vaan siitä muodostetaan erillinen yritys.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä,  Teija.Tamminen-Saremaa, etunimi.sukunimi©canon.fi
Delft DI

Delft DI on erikoistunut innovatiivisiin lääketieteellisiin PACS-ohjelmistoratkaisuihin, digitaalisiin röntgenkuvantamisjärjestelmiin ja -järjestelmäintegraatioon sekä moniin erityyppisiin radiologiaan räätälöityihin kokonaisratkaisuihin ja -palveluihin. Delft DI -konserniin kuuluvat Rogan-Delft, Delft Imaging Systems (ei sisälly yrityskauppaan) ja Oldelft Benelux. www.delftdi.com.

Canon Medical Imaging Group
Canon on kehittänyt lääketieteen sovelluksia jo 72 vuoden ajan. Niistä ensimmäinen, tuberkuloosin seulontaan tarkoitettu röntgensovellus, tuotiin markkinoille vuonna 1940. Nykyään Canonin monipuolisia digitaalisia röntgen- ja silmäntutkimusjärjestelmiä käytetään sairaaloissa sekä terveys- ja seulontakeskuksissa sekä toimipisteissä, joissa käytetään kannettavia laitteita.

Lisätietoja Canon Medical Imaging Group -konsernista osoitteessa  www.canon-europe.com/medical.
Suomessa Canonin lääketieteen ratkaisuja edustaa Petrimed Oy.

Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet