no consumer

Canonin värikasettien kierrätysohjelmalle arvostettu palkinto Circulars 2016 -kilpailussa

Canonin värikasettien kierrätysjärjestelmä on saanut arvostetun People's Choice Award -palkinnon Circulars 2016 -kilpailussa.

David Bateson at The Circulars 2016 awards_IMAGE_FINAL.JPG
David David Bateson (vas.) Canon Euroopasta vastaanottaa Circulars-palkinnon SAB Millerin hallintojohtajalta Andy Walesilta.

Circulars on jokavuotinen kilpailu, jonka järjestää Maailman talousfoorumiin kuuluva Young Global Leaders yhteistyössä Accenturen kanssa. Kilpailun tarkoituksena on palkita maailmanlaajuisesti organisaatioita, jotka ovat edistäneet merkittävästi kiertotaloutta.

Palkinto luovutettiin 19. tammikuuta 2016 Sveitsin Davosissa. Canon sai yleisöäänestyksen perusteella tunnustuksen organisaationa, joka toimii kiertotalouden eturintamassa innovatiivisen, suljetun kierron värikasettien kierrätysjärjestelmän ansiosta.

”Canon käynnisti ensimmäisenä yrityksenä maailmassa värikasettien globaalin kierrätysohjelman vuonna 1990. Nykyisin ohjelma on käytössä 24 maassa. Kierrätysohjelma on vain yksi esimerkki toimistamme, jotka tähtäävät kestävään kehitykseen. Meille on suuri kunnia, että suuri yleisö on valinnut meidät People’s Choice Award -palkinnon saajaksi. Samalla kiitämme asiakkaitamme, jotka tukevat ohjelmaa sitoutumalla kierrätykseen”, toteaa palkinnon vastaanottanut David Bateson Canon Euroopasta.

Canonin laserlaitteiden värikasettien kierrätysohjelma täytti v. 2015 jo 25 vuotta. Ohjelman tarkoituksena on minimoida luonnonvarojen käyttö ja auttaa asiakkaita täyttämään korkeat tulostusvaatimukset. Ohjelma on asiakkaille maksuton. Sen aikana on kierrätetty maailmanlaajuisesti yli 344 000 tonnia värikasetteja, mikä merkitsee yli 502 000 tonnin vähennystä CO2-päästöissä kyseisenä ajanjaksona.  Viime vuonna Canon avasi Japanissa uuden kierrätyskeskuksen, joka on tehostanut lajittelua ja lisännyt käsittelykapasiteettia 50 prosenttia.

Lisätietoa värikasettien kierrätyksestä löytyy Canonin kierrätyssivustolta. Parhaan tulostusjäljen saavuttamiseksi Canon suosittelee aitojen Canon-värikasettien käyttöä.
Lisätietoja kierrätysohjelmasta: 25 vuotta värikasettien kierrätystä.
Lisätietoja palkinnoista osoitteessa https://thecirculars.org/

Yritystiedotteet