Canon eniten Yhdysvaltain patentteja saanut japanilainen yritys jo 10. vuonna peräkkäin

Canon on jälleen vuonna 2014 saanut Yhdysvaltain patentteja japanilaisista yrityksistä eniten ja koko maailman yrityksistä kolmanneksi eniten. Tulos on IFI CLAIMS Patent Servicesin tammikuussa 2015 julkaisema patenttitulosten ennakkotieto.

Osana tutkimus- ja kehitystyötään Canon hakee aktiivisesti patentteja useissa maissa ja useilla alueilla ottaen huomioon paikalliset liiketoimintastrategiat, teknologiat ja tuotesuuntaukset. Yhdysvalloissa on runsaasti huipputeknologiayrityksiä ja laajat markkinat, joten se on erityisen merkittävä alue liiketoiminnan laajentamisen ja teknologiayhteistyön kannalta.

Teknologian kehittäminen tulee jatkossakin olemaan Canonille erittäin tärkeää. Yritys keskittyy suunnittelemaan tehokkaita visuaalisen kuvantamisen välineitä kaikilla ydinliiketoimintansa alueilla sekä panostaa tutkimus- ja kehitystyöhön monilla uusilla aloilla.

Canonin teknologiaan ja aineettomaan omaisuuteen keskittyvät osastot tekevät läheistä yhteistyötä. Sillä tavoin Canon pyrkii parantamaan teknologista osaamistaan ja laajentamaan aineettomaan omaisuuteen liittyviä oikeuksiaan.

Canon on ollut viiden eniten patentteja saaneen maan joukossa 29 vuotta peräkkäin.

Canonin sijoitukset saatujen Yhdysvaltain patenttien määrissä japanilaisten yritysten joukossa vuosina 2005–2014:

Vuosi
Sijoitus* Patenttien määrä
2014 1. (3.) 4055
2013 1. (3.) 3817
2012 1. (3.) 3173
2011 1. (3.) 2818
2010 1. (4.) 2551
2009 1. (4.) 2200
2008 1. (3.) 2107
2007 1. (3.) 1983
2006 1. (3.) 2367
2005 1. (2.) 1828

* Sulkeissa oleva luku tarkoittaa Canonin sijoitusta kaikkien yritysten joukossa.

Huomautus: Vuoden 2014 patenttien määrä perustuu IFI CLAIMS Patent Servicesin julkaisemaan ennakkotietoon. Canonin taulukoimat tiedot vuosilta 2005–2013 perustuvat Yhdysvaltain patentti- ja tavaramerkkiviraston julkaisemiin tietoihin.

Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet