Canonilla kolmanneksi eniten patentteja Yhdysvalloissa vuonna 2013

Kuvantamisratkaisujen markkinajohtaja Canon Inc:lle myönnettiin japanilaisista yrityksistä eniten ja kaikista yrityksistä kolmanneksi eniten patentteja Yhdysvalloissa vuonna 2013. Ilmoitus perustuu IFI CLAIMS Patent Services -tutkimusyhtiön 14.1.2014 julkaisemiin ennakkotietoihin.

Canon Inc. edistää aktiivisesti liiketoimintansa kansainvälistämistä ja antaa suuren arvon ulkomailla saaduille patenteille. Yritys noudattaa huolellista strategiaa, jossa haetaan patentteja tärkeissä maissa ja alueilla ottaen huomioon näille maille ja alueille ominaiset liiketoimintastrategiat, teknologiat ja tuotesuuntaukset. Näiden maiden joukossa on myös Yhdysvallat, jossa on paljon huipputeknologiaa edustavia yrityksiä ja laaja-alaiset markkinat. Yhdysvallat on erittäin merkittävä alue liiketoiminnan laajentamista ja teknologista yhteistyötä ajatellen.

Canonin organisaatiokulttuuri on voimakkaasti teknologiapainotteinen. Tutkimus- ja kehitystulosten avulla Canon edistää aktiivisesti patenttioikeuksien saamista Canon-konsernin hallinto- ja teknologiasuuntausten mukaisesti. Samalla yritys järjestää perusteellisia ennakkoselvityksiä parantaakseen ratkaisujensa laatua. Canonin teknologian ja aineettoman omaisuuden kehitysyksiköt tekevät läheistä yhteistyötä, ja niiden tarkoituksena on teknologisten valmiuksien edistäminen ja immateriaalioikeuksien laajentaminen.

Canon on sijoittunut viiden suurimman patentinhaltijan joukkoon 28 vuonna peräkkäin.

Taustatietoa

Canon U.S. patent ranking among Japanese companies 2005 - 2013

Year Ranking* No. of patents
2013 1st (3rd) 3,825
2012 1st (3rd) 3,179
2011 1st (3rd) 2,813
2010 1st (4th) 2,551
2009 1st (4th) 2,200
2008 1st (3rd) 2,107
2007 1st (3rd) 1,983
2006 1st (3rd) 2,367
2005 1st (2nd) 1,828

* Number in parenthesis represents Canon’s ranking among all companies
Note: Number of patents for 2013 based on preliminary figures released by IFI CLAIMS Patent Services. Figures for 2005 to 2013 tabulated by Canon based on information issued by the United States Patent and Trademark Office.

Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet