no consumer

Myönteiset kokemukset vahvistavat Canonin työnantajamielikuvaa [28.4.2009]

Suomalaiset opiskelijat ja työssäkäyvät pitävät Canonia houkuttelevana työnantajana. Houkuttelevuus perustuu mm. korkealaatuisiin tuotteisiin ja palveluihin sekä ihmisten omiin kokemuksiin Canonista.

Suomalaisten työntekijöiden ja opiskelijoiden työnantajamielikuvia käsittelevässä tutkimuksessa on selvitetty yli 1200 opiskelijan ja yli 1100 työssäkäyvän mielipiteitä eri toimialoista ja työnantajista. Tutkimuksessa tarkastellaan mm. yritysten tunnettuutta ja houkuttelevuutta työnantajana. Tutkimuksen on toteuttanut mediayhtiö Talentumin toimeksiannosta Kuulas MillwardBrown.

Tuoreet tulokset nostattavat myönteisiä ajatuksia Canonista työpaikkana. Se on arvostettu ja houkutteleva työnantaja monestakin eri syystä.

Opiskelijat nostivat Canonin Suomen 24. houkuttelevimmaksi työnantajaksi kaikkien toimialojen yritysten välisessä vertailussa. 21 prosenttia kaikista opiskelijoista piti Canonia kiinnostavana työnantajana. ICT-toimialalla Canon oli kuudenneksi halutuin työnantaja. Työssäkäyvien keskuudessa Canonin suosio oli jonkin verran alhaisempi, sijoitus kaikkien yritysten listalla oli 45, ICT-alalla 10.

Canon erottuu toimialansa muista yrityksistä muillakin tavoin. Suurella osalla vastaajista on Canonista erityisen myönteisiä kokemuksia asiakkaana tai palveluiden ja laitteiden käyttäjänä. Myönteisten kokemusten ansiosta Canon koetaan houkuttelevaksi työnantajaksi sekä työssäkäyvien että opiskelijoiden keskuudessa.

Mielikuva Canonin tuotteista ja palveluista on niin ikään erittäin myönteinen. Vastaajat kokevat tuote- ja palveluvalikoiman korkealaatuiseksi, mikä entisestään lisää houkuttelevuutta työnantajana. Hyvin positiivinen käsitys korkeasta laadusta yhdistää sekä työssäkäyviä että opiskelijoita.

Alan muihin toimijoihin verrattuna Canonia pidetään myös menestyvänä yrityksenä, joka tarjoaa suhteellisen hyvät mahdollisuudet urakehitykseen. Työnhakijalle Canon ei ole vain yhden toimenkuvan työnantaja, vaan mahdollisuus menestyä yhdessä yrityksen kanssa.

Tutkimustulokset vahvistavat uskoa, että Canonilla on kaikki edellytykset jatkaa menestyksekästä kulkuaan korkealaatuisten tuotteiden ja palveluiden tarjoajana. Menestyksen takeena oleva osaava ja ammattitaitoinen henkilöstö on kiinnostunut Canonista myös tulevaisuudessa.

Lisätietoja: Canon Oy, henkilöstöjohtaja Sari Leskinen, puhelin 010 544 4251, etunimi.sukunimi@canon.fi