Canon-tuotteille viisi TIPA-palkintoa jo toisen kerran peräkkäin [22.4.2010]

Canon EOS 7D Johtavien eurooppalaisten valokuvausalan lehtien yhdistys TIPA (Technical Image Press Association) on palkinnut viisi Canonin kuvantamistuotetta. Canon ylsi viiteen kategoriavoittoon myös vuonna 2009.

TIPA

TIPAn raati palkitsi seuraavat Canon-kamerat ja -tulostimet:
• Canon EOS 550D: Best DSLR Advanced
• Canon EOS 7D: Best DSLR Expert
• Canon PowerShot G11: Best Expert Compact Camera
• Canon PIXMA MP990: Best Multifunction Photo Printer
• Canon imagePROGRAF iPF6350: Best Large Format Printer

“TIPA antaa tunnustusta markkinoiden innovatiivisimmille tuotteille. Palkintaperusteina ovat innovatiivinen teknologia, laadukas suunnittelu ja helppokäyttöisyys. Palkinnot sekä kamera- että tulostinkategorioissa viestivät tuotteidemme laadukkuudesta kautta linjan”, toteaa Canon Oy:n markkinointijohtaja Esa Heikkilä.

Best DSLR Advanced: Canon EOS 550D
18 megapikselin Canon EOS 500D kilpailee nimityksestä kalliimman sisarmallinsa kanssa parhaiden järjestelmäkameroiden sarjassa. Edistyksellinen kamera mahdollistaa täyden teräväpiirtotarkkuuden (1920 x 1080) Full-HD –videokuvauksen, elävän etsinkuvan sekä vaikuttavan määrän asetuksia ja toimintoja vaativalle kuluttajalle. Canon EOS 550D on mainio vaihtoehto jokaiselle innokkaalle valokuvauksen harrastajalle.

Best DSLR Expert: Canon EOS 7D
Tällä vaativille kuluttajille suunnatulla mallilla Canon osoittaa, että pienikokoinen APS-C-kenno ei ole este korkealaatuisille kuville. 18 megapikselin CMOS-sensorilla varustettu Canon EOS 7D tuottaa huippulaatua jopa ISO 3200 -herkkyydellä. Urheilukuvaajat ovat ottaneet innolla vastaan 1/8000 sekunnin valotusajan ja huippunopean sarjavalotuksen. HD-videokuvaus tekee tästä kamerasta suositun myös videotuotannon ammattilaisille.

Best Expert Compact Camera: Canon PowerShot G11
Miellyttävä, hyvin suunniteltu PowerShot G11 monipuolisine käsisäätöineen on kätevä ja tarkka työkalu. 28 - 140 mm:n zoom (vastaavuus) ja herkkä 10 megapikselin kenno tekevät siitä ”ekspertin”, joka ei häkellytä aloittelijaakaan ja passaa myös kokeneelle kuvaajalle.

Best Multifunction Photo Printer: Canon PIXMA MP990
Canon PIXMA MP990:n suunnittelun kantavana ajatuksena on ollut tehdä valokuvien tulostuksesta helpompaa. Tulostin tarjoaa useita innovatiivisia ominaisuuksia, kuten parannettu kasvojen tunnistus sekä kirkkauden ja värikylläisyyden säätö. PIXMA MP990 käyttää Auto Photo Fix II –kuvankorjaustoimintoa, joka tuottaa onnistuneet tulosteet esimerkiksi alivalottuneista kuvista.

Best Large Format Printer: Canon imagePROGRAF iPF6350
24 tuuman Canon imagePROGRAF iPF6350:ssä on käytössä Canonin uusi 12 värin LUCIA EX –pigmenttimustejärjestelmä. Yhdistettynä innovatiiviseen tulostustekniikkaan se tuottaa entistä laajemman väriavaruuden ja ensiluokkaisen värintoiston. Järjestelmän avulla saadaan syvemmät tummat ja terävät mustat sävyt. Tämä suurkuvatulostin on tehty vaativien ammattikäyttäjien tarpeisiin.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi

Etkö löydä etsimääsi? Hae tiedotearkistosta.

Tietoja
Lehdistömateriaali