Toimistomaestron Canon-liiketoiminta Optimiratkaisuille

Toimistomaestro Oy:n Canon-liiketoiminta Etelä-Karjalassa siirtyy 1. marraskuuta 2004 Optimiratkaisut Oy:lle. Toimistomaestron henkilökunta jatkaa Optimiratkaisut Oy:n palveluksessa. Lappeenrannan toimipisteen tulosvastuullisena vetäjänä jatkaa Aki Mähönen.

Optimiratkaisut Oy on vuonna 1989 perustettu tieto- ja toimistojärjestelmiin sekä niihin liittyviin palveluihin erikoistunut yhtiö, jonka tuotevalikoima koostuu tulostukseen, kopiointiin ja asiakirjahallintaan liittyvistä Canon-ratkaisuista sekä HP:n tietokoneista ja järjestelmistä. Liiketoimintakaupan jälkeen yhtiön liikevaihto nousee 11 miljoonaan euroon ja henkilöstön määrä 43:een. Optimiratkaisut on vakavarainen yritys ja arvostettu yhteistyökumppani, joka panostaa osaavaan henkilökuntaan ja ammattitaitoiseen palveluun. Optimiratkaisuilla on ennestään toimipisteet Kotkassa, Kouvolassa ja Porvoossa.

Liiketoimintakauppa mahdollistaa MaestroYhtiöille keskittymisen ydinosaamiseensa eli ohjelmistoliiketoimintaan. Painopisteinä ovat jatkossa Windows- ja selainpohjaiset toiminnanohjausjärjestelmät sekä niihin liittyvät tuki- ja ylläpitopalvelut. MaestroYhtiöiden tavoitteena on voimakas kasvu ohjelmistojen toimittajana.

Yhtiöt ovat lisäksi tehneet sopimuksen, jonka mukaan MaestroYhtiöiden ohjelmistokauppaan liittyvät laiteratkaisut toteutetaan yhteistyössä Optimiratkaisujen kanssa. Asiakkaille tämä kahden osaavan yrityksen yhteistyö merkitsee entistä monipuolisempia palvelukokonaisuuksia.

Lisätietoja:

Optimiratkaisut Oy, toimitusjohtaja Juha Kankaanpää, puh. (05) 225 2100

MaestroYhtiöt, toimitusjohtaja Turo Puittinen, puh. 0207 505 621.