Canon ja Palette merkittävään yhteistyöhön [16.6.2014]

Canon Oy ja taloushallinnon järjestelmien toimittaja Palette Finland Oy ovat sopineet yhteistyöstä, joka kattaa PaletteArena-tuoteperheen jälleenmyynnin. Sopimukseen sisältyy myös tuotekehitysyhteistyötä sekä palveluiden että teknologian osalta.

Canon_ja_Palette_image_final.JPG

Kuvassa: markkinointipäällikkö Markus Winnett Canonilta (vas.) ja Palette Finlandin toimitusjohtaja Juha Väänänen.

Ostolaskujen käsittely ja siihen nivoutuva hankintojen hallinta ovat yrityksen työllistävimpiä taloushallinnon prosesseja, joissa automaation avulla on saavutettavissa merkittäviä kustannussäästöjä. Informaationhallinnanratkaisuja toimittava Canon ja ruotsalainen ohjelmistoyhtiö Palette ovat tunnistaneet Suomen markkinoilla olevan kysyntää uudelle toimijalle, joka pystyy palvelemaan asiakkaita maanlaajuisesti ja tuomaan hankinnasta maksuun -prosessin vastaamaan nykypäivän vaatimuksia.

”Canon pyrkii tunnistamaan erilaisten liiketoimintaprosessien haasteita ja parantamaan niitä poistamalla turhaa työtä. Ostolaskujen käsittely on prosessi, jossa asiakkailla on tarve parantaa tuottavuutta. Vaikka Suomessa on runsaasti ostolaskujen käsittelyä tukevia järjestelmiä käytössä, on näköpiirissä teknologian uusimistarpeesta tulevaa kasvua. Siitä syntyi ajatus käynnistää yhteistyö Paletten kanssa, sillä heidän tuoteperheensä edustaa modernia teknologiaa ja on erittäin kilpailukykyinen”, kertoo yhteistyön taustoista Canon Oy:n toimitusjohtaja Harry Nyström.

”Paletten tavoitteena on rakentaa vankka asiantuntijaorganisaatio Suomeen. Meidän vahvuutemme perustuu uuden sukupolven teknologiaan, huippuosaajiin ja oikeisiin verkostoihin. Tämän strategisen kumppanuuden avulla pystymme yhteistyössä Canonin kanssa tarjoamaan asiakkaillemme entistä kattavampaa palvelua”, perustelee yhteistyötä Palette Finland Oy:n toimitusjohtaja Juha Väänänen.

Kumppanuus käytännössä

Canon ja Palette yhdessä tarjoavat keskisuurille ja suurille yrityksille hankinnasta maksuun -prosessin sujuvoittamiseksi uuden sukupolven PaletteArena-ratkaisun, joka vastaa tämän päivän haasteisiin, sillä sovelluksen automatisoidut toiminnot tehostavat prosessia mahdollistamalla työnkulun optimoinnin. Asiakkaat voivat yhteistyön ansiosta tukeutua Canonin koko maan kattavaan palveluorganisaatioon, joka on saanut kiittävät arviot asiakkailtaan. Suomessa nyt käynnistettävä yhteistyö starttasi Britanniassa, Ruotsissa ja Tanskassa jo vuonna 2012. Kyse on Euroopan-laajuisesta kasvustrategiasta, joka tulee saamaan jatkoa.

Lisätietoja:

Canon Oy: Markus Winnett, 0400 681572, etunimi.sukunimi@canon.fi

Palette Finland Oy: Juha Väänänen, 0500 602 554, etunimi.sukunimi@palettegroup.com

Taustatietoa kumppanuksista:

Canon Oy:

Canon Oy kuuluu Japanissa vuonna 1937 perustettuun Canon-ryhmään, joka panostaa voimakkaasti tutkimukseen ja tuotekehitykseen kaikissa maanosissa. Yhtiöllä on neljä vankkaa tukijalkaa: kuvantamisen ratkaisut kuluttajille, tulostuksen-, informaation- ja viestinnänhallinnan ratkaisut yrityksille sekä digitaalisen painamisen ratkaisut graafiselle teollisuudelle. Canon Oy:n myynti- ja palveluorganisaatio käsittää Helsingissä sijaitsevan pääkonttorin lisäksi Canon Business Centerit Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Oulussa, Porissa, Tampereella ja Turussa sekä laajan jälleenmyyjäverkoston Suomessa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Suomessa Canon Oy työllistää noin 380 henkilöä. Yhtiön kokonaismyynti vuonna 2013 oli 140 miljoonaa euroa.

Canonin toiminta on sertifioitu ympäristön (ISO 14001), laadun (ISO 9001) ja tietoturvan (ISO 27001) osalta. Canon Oy:lle on toukokuussa 2014 myönnetty ISO/IEC 20000-1:2011 -sertifikaatti osoituksena tulostuspalveluiden laadukkaasta johtamisesta. (Palveluidenhallintajärjestelmä, joka toimittaa MPS-liiketoiminnan palveluita Fortum Oyj:lle Helsingistä ja Espoosta)

Palette Finland Oy:

Palette Finland Oy tarjoaa erikokoisille yrityksille ratkaisuja taloushallinnon prosessien tehostamiseen ja automatisointiin. Yhtiön PaletteArena-tuoteperhe on markkinoiden johtavia sähköisiä ostolaskujen käsittelyjärjestelmiä, joita on käytössä jo yli 1 400 organisaatiossa 34 eri maassa. PaletteArenan avulla asiakkaat voivat ottaa haltuunsa koko hankinnasta maksuun -prosessin (Purchase to Pay, P2P -prosessi) ja linkittää ostojen, laskujen sekä sopimusten käsittelyn saumattomasti yhteen.

Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet