Canonin innovaatiot viestivät edelläkävijyydestä kuvantamisen alalla [7.9.2009]

Canon on vahvistanut innovatiivista otettaan tuotekehityksessä tuomalla markkinoille 38 uutta kuluttajatuotetta, joukossa muun muassa uusi digitaalinen EOS-järjestelmäkamera ja antibakteerinen laskin.

Canon EOS 7D on suunniteltu vastaamaan valokuvaajien erityistarpeisiin. Canonin kehittämän 18 megapikselin CMOS-kennon lisäksi EOS 7D:n tärkeimpiin ominaisuuksiin kuuluvat Dual DIGIC 4 -prosessorit, jotka takaavat erinomaisen suorituskyvyn ja kuvanlaadun kaikissa valaistusoloissa, arvoon ISO 12 800 ulottuva herkkyys ja 8 kuvaa sekunnissa tallentava sarjakuvaus. Uraauurtavia teknisiä ratkaisuja täydentää älykäs, käyttäjän tarpeet huomioiva muotoilu.

Perusteellisen ja kattavan tuotekehitystyön aikana Canon kuunteli valokuvaajia ja suunnitteli EOS 7D:n näiden toiveiden mukaisesti. "Kysyimme yli 5 000 valokuvaajalta eri puolilta maailmaa, mitä ominaisuuksia he toivoivat kameraltaan. Sovitimme huipputeknologian heidän näkemyksiinsä ja kehitimme kameran, joka todellakin antaa kuvaajien käyttöön juuri heidän tarvitsemansa työkalun”, kertoo johtaja Uchidoi Canon Inc:n kameratuoteryhmästä.

Seuraaja PowerShot G10:lle

Canon PowerShot G11 on useita palkintoja voittaneen, kuvatoimistojen ja -journalistien  suosiman G10 -mallin seuraaja. Useita uusia ominaisuuksia sisältävä PowerShot G11 on kevytrakenteinen, ensiluokkaisen kuvanlaadun tuottava digitaalikamera. Tehokas kuvankäsittelytekniikka vähentää merkittävästi kohinaa. Huomiota herättämätön ulkonäkö ja pieni koko tekevät kamerasta ihanteellisen arvaamattomiinkin olosuhteisiin.

Käytännöllinen kosketusnäyttö

Digital IXUS 200 IS -kamerassa on kätevä kosketusnäyttö, joka helpottaa eri toimintojen aktivoimista. Kamerassa on myös 24 mm:n ultralaajakulmainen 5x zoom-objektiivi, Smart Auto -tila ja videokuvaus teräväpiirtotarkkuudella.

Taskukokoinen voimanpesä

Canon PowerShot S90 tarjoaa muun muassa täydet käsisäädöt, jotka tuottavat erinomaisen kuvanlaadun ja miellyttävän kuvauskokemuksen. Uusiin ominaisuuksiin kuuluvat laajakulmaobjektiivi ja objektiivin säätörengas, joka toimii puolimanuaalisena zoom-objektiivina. Sen avulla voi helposti säätää eri toimintojen asetuksia.

Ääniohjausta totteleva tulostin

Canon SELPHY ES40 on ensimmäinen tulostin, joka osaa puhua. Seitsemällä eri kielellä selostettu käyttöopas helpottaa laitteen käyttöä. Mukana ovat myös toimintaohjeet ongelmatilanteisiin, joten tulostaminen sujuu helposti kaikenikäisiltä käyttäjiltä.

24 tuntia videokuvaa

Canon esittelee kaksi uutta mallia myös LEGRIA-videokamerasarjaan. Tuotesarjan kärjessä on uusi LEGRIA HF S11, ammattitason teräväpiirtovideokamera. LEGRIA HF S11:ssä on runsaasti tallennustilaa tarjoava flash-kaksoismuisti. Lisäksi voi tallentaa erillisille SDHC-muistikorteille. 64 gigatavun flash-kaksoismuistin ansiosta kameralla voi tallentaa 24 tuntia videokuvaa LP-tilassa ja SDHC-muistikorteilla tallennustilaa voi kasvattaa vielä 32 gigatavulla. Muisti riittää näin jopa 1,5 vuorokauden filmiaineiston tallentamiseen.

LEGRIA-sarjaa täydentää myös uusi teräväpiirtovideokamera Canon LEGRIA HF21, joka soveltuu etenkin perhekäyttöön. Taskuun mahtuvassa HF21:ssä on 64 gigatavun flash-kaksoismuisti ja dynaaminen optinen kuvanvakain, joka tasapainottaa tehokkaasti kameran tärähtelyä, kun kuvataan esimerkiksi kävellessä, hölkätessä tai kiipeillessä. HF21 tuottaa laadukkaan teräväpiirtovideokuvan ja värikylläiset stillkuvat, sillä kamerassa on lisäksi optinen 15x zoomilla varustettu HD Video -objektiivi, 3,3 megapikselin CMOS-kenno ja DIGIC DV III -prosessori.

Antibakteerinen laskin

Canon on tuonut markkinoille HS-121TGA-laskimen, jonka näppäimet ja kuoren yläosa on käsitelty bakteerien kasvua ehkäisevällä aineella. Laskin soveltuu siten etenkin sairaaloihin, kouluihin ja ravintoloihin, mutta myös toimisto- ja kotikäyttöön. Kuoren alaosa on valmistettu 100-prosenttisesti kierrätetystä Canon-kopiokonemateriaalista.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, etunimi.sukunimi@canon.fi