no consumer

Canon ja HP tarjoamaan ylivertaiset toimiston työnkulkuratkaisut – yhteistyössä – suurille ja kansainvälisille asiakkaille [14.9.2009]

Suurasiakkaat hyötyvät alan huippua edustavista Canonin monitoimilaiteteknologioista ja palveluosaamisesta sekä HP:n verkkotulostus-, tulostuksenhallinta- ja työnkulkuratkaisuista.

Canon Inc. (NYSE: CAJ) ja HP (NYSE: HPQ) ovat julkistaneet tänään  strategisen kumppanuussopimuksen, jonka mukaan yhtiöt markkinoivat ja myyvät yhteistyössä uusia toimiston työnkulkuratkaisuja, joissa yhdistyvät molempien yhtiöiden vahvuudet: markkinoiden johtavat Canon-monitoimilaitteet ja HP:n yritystulostamisen ja verkonhallinnan työkalut.

Nyt solmittu sopimus on jatkoa jo vakiintuneelle yhteistyölle Canonin ja HP:n välillä. Sen ansiosta yhtiöt pystyvät tarjoamaan asiakkaille Internet-pohjaisia ratkaisuja, joissa yhdistyvät markkinoiden parhaat Canonin monitoimilaitteisiin perustuvat tulostuksen- ja dokumentinhallintajärjestelmät sekä HP:n ylivertainen osaaminen laitehallinnan, IT-integraation ja toimiston työnkulun alueilla. Laajemmat ohjelmisto- ja palveluvalikoimat, jotka perustuvat HP:n omistaman palveluyhtiön EDS:n tarjoamaan, yhdessä HP:n MPS-palvelujen ja Canonin maailmanlaajuisten huolto- ja ylläpitopalveluiden kanssa, tarjoavat kokonaisuuden, joka on alan monipuolisimpia ja kattavimpia ja joka näkyy yritysasiakkaille tuottavuuden ja kustannustehokkuuden parantumisena.

Sopimuksen piiriin kuuluvat molempien yhtiöiden nykyiset ja tulevat tuotevalikoimat, jotka tarjoavat asiakkaille laajemman laitteistoyhteensopivuuden koko toimistotulostuksen infrastruktuurin alalla. Yhteistyösopimus avaa yhtiöille myös pääsyn toistensa tulostuksenhallinta-alustoihin ja kolmansien osapuolien kehitysohjelmistoihin, joita ovat mm. Canon imageWARE Enterprise Management Console ja Canon MEAP sekä HP Web Jetadmin ja HP Open Extensibility Platform. Laajennettua tuote- ja palveluvalikoimaa tarjotaan suurasiakkaille ja kansainvälisille asiakkaille Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa.

”Tällä uudella HP:n kanssa solmitulla sopimuksella odotamme saavamme laajennettua Canonin monipuolisten monitoimilaitteiden käyttäjäkuntaa”, sanoo Masaki Nakaoka, Managing Director & Chief Executive, Office Imaging Products Operations, Canon Inc. ”Odotamme, että tästä sopimuksesta saavat maksimaalisen hyödyn molempien yhtiöiden asiakkaat, ja samalla se edesauttaa sekä Canonin että HP:n kasvua.”

”HP on ollut pitkään alan markkinajohtaja tuote-, ohjelmisto-, palvelu- ja ratkaisuvalikoimalla, joka on auttanut yritysasiakkaita kautta maailman parantamaan tulostuksenhallinnan tehokkuutta dokumenttiensa luotettavuudesta, laadusta ja ammattimaisuudesta tinkimättä”, sanoo David Murphy, Senior Vice President, Imaging and Printing Group, HP. ”Laajentamalla kumppanuuttamme Canonin kanssa pystymme tarjoamaan yritysasiakkaille lisäarvoa tuovia, kokonaisvaltaisia IT-ratkaisuja, joilla nämä saavat lisää tuottavuutta sekä tulostamiseen että liiketoiminnan työnkulkuihin yleensä.”

Lisätietoja: Canon Oy, toimitusjohtaja Harry Nyström, puhelin 010 544 4533, etunimi.sukunimi@canon.fi tai viestintäpäällikkö Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, etunimi.sukunimi@canon.fi

About Canon Inc.
Canon Inc. (NYSE: CAJ), headquartered in Tokyo, Japan, is a leader in the fields of professional and consumer imaging equipment and information systems. Canon’s extensive range of products includes copying machines, inkjet and laser beam printers, cameras, video equipment, medical equipment and semiconductor-manufacturing equipment. With approximately 160,000 employees worldwide, Canon has manufacturing and marketing subsidiaries in Japan, the Americas, Europe, Asia and Oceania; and a global R&D network with companies based in the United States, Europe, Asia and Australia. Canon’s consolidated net sales for fiscal 2008 (ended December 31, 2008) totalled $44.99 billion (at an exchange rate of ¥91 = US$1). Visit the Canon Inc. Web site at: www.canon.com/index.html

About HP