Canon edistää verkkovideovalvontatoimintaansa hankkimalla omistukseensa Milestonen

Canon hankkii omistukseensa tytäryhtiönsä Canon Europa N.V:n kautta tanskalaisen Milestone Systems A/S:n, joka on avoimeen alustaan perustuvien videovalvontaohjelmien maailmanlaajuinen markkinajohtaja. Hankinnan myötä Canon pystyy tarjoamaan innovatiivisia kuvantamistekniikoitaan Milestonen videohallintaohjelmiston asiantuntemuksella vahvistettuna, joten siitä tulee merkittävä toimija nopeasti kasvavilla verkkovideovalvontamarkkinoilla.

Milestone logo portrait black with tagline_Highres.jpg

Canonin tavoitteena on kasvaa monipuolistamalla tuote- ja palveluvalikoimaansa, ja verkkovideovalvonta on sille strateginen kasvualue. Milestonen liittäminen osaksi Canon-konsernia parantaa Canonin ohjelmistovalmiuksia tällä sektorilla huomattavasti.

Canon Euroopan liiketoiminta-alueen (EMEA) pääjohtaja Rokus van Iperen toteaa: ”Canon haluaa verkkovideovalvonnan johtavaksi toimijaksi, ja tämä hankinta  on tavoitteidemme kannalta strategisesti erittäin tärkeä. Yhdessä Milestonen kanssa voimme kiihdyttää kasvuamme ja lisätä asiakkaille tarjoamaamme arvoa kehittämällä uusia, edistyksellisiä tuotteita ja ratkaisuja uusille sektoreille, uusien kanavien kautta. Meille on mieluista päästä työskentelemään näin innovatiivisen yrityksen ja ammattimaisten työntekijöiden kanssa, ja toivotamme Milestonen lämpimästi tervetulleeksi Canon-konserniin.”

Milestone Systemsin pääjohtaja Lars Thinggaard puolestaan lausuu: ”Me Milestonella olemme todella innoissamme niistä mahdollisuuksista, joita maailmanlaajuiseen konserniin kuuluminen tuo mukanaan. Canon ymmärtää, että olemme rakentaneet yrityksen yhdessä kumppaneidemme kanssa. Se tukee strategiaamme tarjota avoimeen alustaan pohjautuvia ratkaisuja ja kunnioittaa tästä juontuvaa tarvettamme pysyä itsenäisenä yrityksenä, vaikka olemmekin osa Canon-konsernia. Kaupan myötä pystymme viemään liiketoimintamme uudelle tasolle ja tukemaan toimittajiamme ja kumppaneitamme entistä paremmin.”

Milestone on videohallintaohjelmien maailmanlaajuinen markkinajohtaja. Se tarjoaa laadukkaita konsultointi- ja koulutuspalveluita ja keskittyy vahvasti kehitystyöhön. Myös Canon on asiakaskeskeinen, ja sen tutkimus- ja kehityskulttuuri on vahva. Osana Canon-konsernia Milestone voi edistää liiketoimintaansa ja panostaa tuotekehitykseen. Lisäksi Milestone pääsee laajentamaan markkinaläsnäoloaan Canonin yrityksille ja kuluttajille suunnattujen kanavien kautta.

Milestonen hyväksi havaittu, avoimeen alustaan perustuva liiketoimintamalli toimii myös tulevan menestyksen pohjana, ja Milestone jatkaa avoimen alustan ratkaisujen tuomista markkinoille Canon-konserniin kuuluvana itsenäisenä yrityksenä. Canon tukee Milestonen avoimeen alustaan perustuvaa strategiaa ja arvostaa sen vahvoja kumppanuuksia.

Milestone Systems lyhyesti

Vuonna 1998 perustettu Milestone Systems on IHS Inc:n (aiemmin IMS Research) mukaan avoimeen alustaan pohjautuvien IP-videohallintaohjelmien maailmanlaajuinen markkinajohtaja. Milestonen tekniikat mahdollistavat tehokkaan, helposti hallittavan ja luotettavan valvonnan, joka on testattu ja havaittu hyväksi jo tuhansissa käyttökohteissa eri puolilla maailmaa. Milestonen laadukkaat ratkaisut ovat yhteensopivia monien verkkolaitteiden kanssa, ja ne on mahdollista integroida muihin järjestelmiin. Niiden avulla organisaatiot voivat hallita riskejä, suojata ihmisiä ja omaisuutta, optimoida prosesseja ja pienentää kustannuksia. Milestonen ohjelmia myydään valtuutettujen ja sertifioitujen kumppanien kautta. www.milestonesys.com

Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet