Ranskalainen kaiutinvalmistaja Cabasse Canonin omistukseen

[27.11.2006] Canon Eurooppa on hankkinut omistukseensa huippuluokan kaiutinjärjestelmiin erikoistuneen Cabassen. Cabassen koaksiaalista audioteknologiaa edustavat ratkaisut on suunnattu high-end-suunnittelua ja -designia edellyttäville kuluttajille. Vuonna 1950 perustettu yritys sijaitsee Etelä-Ranskan Plouzanéssa ja työllistää 31 ihmistä.

Canon saa yrityskaupan ansiosta käyttöönsä Cabassen laajan asiantuntemuksen audioteknologiassa ja pystyy aluevaltauksen myötä tarjoamaan merkittävää lisäarvoa asiakkailleen. Canon tulee hyödyntämään uutta akustisen teknologian osaamista sekä nykyisissä että tulevissa tuotteissaan, joissa tasokas äänenlaatu ja -toisto ovat merkittävä kilpailuetu.

Canonin tuoteintegraatioiden ohella Cabasse jatkaa audiotuotteidensa markkinointia ja myyntiä Euroopassa omalla tuotemerkillään. Canon-tuotteita Euroopan markkinoille valmistavan Canon Bretagnen toimitusjohtaja, Kazuhiro Otsubo, ottaa vastuulleen myös Cabassen toimitusjohtajan tehtävät.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi

___

Canon Eurooppa
Canon on toiminut Euroopassa lähes viisi vuosikymmentä. Euroopan maanosakeskus Canon Eurooppa on viime vuosina laajentanut toimintaansa voimakkaasti läntisestä Euroopasta Venäjälle, Lähi-itään ja Afrikkaan. Euroopan osuus Canonin maailmanlaajuisesta 27,4 miljardin euron liikevaihdosta on kolmannes. Euroopassa Canon työllistää kaikkiaan noin 12 000 ihmistä 19:ssä eri maassa.

Canonin pääliiketoiminta jakaantuu kahteen erilliseen yksikköön: yritysratkaisuihin, jotka liittyvät tulostuksen- ja dokumentinhallintaan, ja kuluttajatuotteisiin, jotka käsittävät digitaalisen kuvantamisen tuotteet.

Cabasse
Georges Cabassen vuonna 1950 perustama yritys on alusta lähtien ollut edelläkävijä laadukkaan äänentoiston kehittäjänä. Yrityksen tarina alkoi oikeastaan jo vuonna 1740, kun ensimmäinen Cabasse-viulu valmistui. Tätä merkkitapahtumaa seurasi viisi sukupolvea soitinvalmistajia, jotka jatkoivat perinnettä ja tuottivat Euroopan markkinoille viuluja, alttoviuluja ja selloja, joita on käytössä orkestereissa tänäkin päivänä.
Lisätietoja: www.cabasse.com