Buyers Laboratory palkitsi Canon-tuotteita energiatehokkuudesta [2.8.2010]

Canon on saanut tunnustusta arvostetulta tutkimus- ja testausorganisaatiolta, Buyers Laboratory Inc:ltä (BLI). Canon-tuotteet saavuttivat peräti kuusi Outstanding Achievement -palkintoa. Canonin koko laaja skanneri- ja tulostinvalikoima sai kiitosta, sillä BLI:n Summer 2010 Pick -palkinnon saivat imageFORMULA-, iR-, imageRUNNER ADVANCE- ja i-SENSYS -mallit.

Neljä Canon-tuotetta saavutti viisi tähteä BLI:n ympäristötestiraporteissa, ja niille myönnettiin Outstanding Achievement -palkinnot energiatehokkuudesta. Palkitut tuotteet ovat:

• Canon imageRUNNER ADVANCE C5035i värillisten monitoimilaitteiden (A3) kategoriassa
• Canon i-SENSYS MF8350Cdn henkilökohtaisten ja pieniin työryhmiin soveltuvien värimonitoimilaitteiden kategoriassa
• Canon i-SENSYS MF6680dn henkilökohtaisten ja pieniin työryhmiin soveltuvien mustavalkoisten monitoimilaitteiden kategoriassa
• Canon iR3245N mustavalkoisten monitoimilaitteiden (A3) kategoriassa

BLI totesi perusteluissaan, että i-SENSYS MF8350Cdn:n arvioitu energiankulutus ja kustannukset vuodessa ovat alhaisemmat kuin muilla samantyyppisillä malleillla. Lisäksi BLI:n todellisia olosuhteita vastaavat testit osoittivat, että kaikkien neljän mallin vuotuinen energiankulutus on selvästi keskimääräistä pienempi.

"Monille yrityksille energiatehokkuus on aivan yhtä tärkeää kuin tuottavuus ja toimintavarmuus", toteaa BLI:n edustaja David Sweetnam. "Olennainen tekijä imageRUNNER ADVANCE C5035i:n ympäristövaikutuksissa on sen erittäin alhainen energiankulutus valmiustilassa, millä saavutetaan merkittävät säästöt vuotuisessa kulutuksessa. Energiatehokkuutta vahvistaa myös mallin kyky elpyä nopeasti valmiustilasta tulostukseen ja palata työn valmistumisen jälkeen heti takaisin valmiustilaan."

"Canon on sitoutunut auttamaan yritysasiakkaitaan työskentelemään entistä tehokkaammin ja energiatehokkaammin. Kuusi Summer Pick -palkintoa oli kerrassaan huikea saavutus Canonille, ja se kertoo Canonin yritystuotevalikoiman vahvuudesta ja tiennäyttäjän roolistamme näillä markkinoilla”, toteaa markkinointipäällikkö Markus Winnett Canon Oy:stä.

Canonille kaksi palkintoa myös skannereiden luokassa

Canon imageFORMULA P-150 -skanneri voitti Outstanding Mobile Scanner Pick -palkinnon. BLI pani merkille sen helppokäyttöisyyden ja vaivattoman liitettävyyden. Laite ei tarvitse erillistä virtalähdettä, vaan siinä on USB-virransyöttö. Skanneri voidaan kytkeä mihin tahansa kannettavaan tietokoneeseen tai pöytäkoneeseen ilman tarvetta lisäohjelmiston asentamiseen. P-150 on myös kaikkien aikojen nopein BLI:n testaama kannettava skanneri, joka jättää yhden arkin kerrallaan skannaavat, hitaat skannerit historiaan.

Myös imageFORMULA P-150:n ja imageFORMULA DR-2020U:n mukana toimitettava Canonin CaptureOnTouch-ohjelmisto sai tunnustusta selkeydestään ja helppokäyttöisyydestään. Ohjelma mahdollistaa usein käytettävien skannausprofiilien luomisen ja profiiliasetusten nopean valinnan, joten skannauksen aloittaminen sujuu nopeasti ja tehokkaasti.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Irma Majander, puhelin 010 544 4548, etunimi.sukunimi@canon.fi

Etkö löydä etsimääsi? Hae tiedotearkistosta.

Tietoja
Lehdistömateriaali