Canon nousi kolme pykälää 100 Best Global Brands -rankkauksessa [28.9.2009]

Canon nousi 33. sijalle yhdysvaltalaisen Business Week -lehden 100 Best Global Brands 2009 -listalla. Nousua edelliseen vuoteen oli kolme pykälää. Business Week asettaa vuosittain 100 maailman arvokkainta brändiä paremmuusjärjestykseen. Brändit arvioi puolueeton markkinatutkimusyhtiö Interbrand.

Vuosina 2007 ja 2008 Canon sijoittui 36. sijalle. Tänä vuonna raportissa kiinnitettiin huomiota erityisesti yhtiön julkistamiin uusiin digitaali- ja videokameroihin, joihin kuuluu muun muassa digitaalinen järjestelmäkamera EOS 7D.

Canon Euroopan viestintä- ja yhteiskuntasuhteista vastaaja johtaja James Leipnik toteaa, että vaikka vuosi on ollut maailmantaloudellisesti vaikea, Canon on panostanut voimakkaasti tutkimus- ja tuotekehitystyöhön ja tuonut markkinoille runsaasti uusia kuvantamistuotteita. ”Meitä ilahduttaa, että Canon on parantanut sijoitustaan 100 parhaan globaalin brändin joukossa. Se kertoo, että Canon-brändi on säilyttänyt vahvuutensa nykyisistä taloudellisista haasteista huolimatta."

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, etunimi.sukunimi@canon.fi