Canonin värikasettien kierrätysohjelma käytössä jo 25 vuotta

Canon juhlistaa tänä vuonna 25 vuotta täyttävää laserlaitteiden värikasettien kierrätysohjelmaansa. Ohjelma on tarkoitettu aidoille Canon-värikaseteille, ja sen tavoitteena on vähentää uusien resurssien käyttöä.

25 vuotta kierrätystä

Canonin värikasetit on suunniteltu kierrätystä ajatellen. Iskunkestävää polystyreeniä voidaan käyttää uudelleen useita kertoja laadusta tinkimättä. Koska Canon-värikasettien kierrätysohjelmassa kierrätetään osia ja materiaaleja sekä otetaan talteen energiaa, sen kautta ei synny lainkaan kaatopaikkajätettä. Suomen ja muiden Euroopan asiakkaiden palauttamat kasetit toimitetaan Ranskaan Canon Bretagne SAS:lle, joka valmistaa niistä uusia kasetteja suljetun kierrätysprosessin avulla.

Canon oli ensimmäinen yritys, joka aloitti oman värikasettien kierrätysohjelmansa vuonna 1990. Nykyään ohjelma toimii kaikkiaan 24 maassa, joista 18 sijaitsee Euroopassa. Ohjelma on asiakkaille maksuton.

Vuoden 2014 loppuun mennessä Canonin ohjelman kautta oli kerätty noin 344 000 tonnia käytettyjä värikasetteja. Tuo määrä on pienentänyt uusien raaka-aineiden tarvetta noin 232 000 tonnilla ja vähentänyt hiilidioksidipäästöjä noin 502 000 tonnilla. Canonin Kyosei-yritysfilosofia tarkoittaa elämistä ja työskentelemistä yhteisen hyvinvoinnin edistämiseksi. Värikasettien kerääminen ja kierrätys on todiste Canonin sitoutumisesta ympäristövastuuseen. Keräysjärjestelmän ansiosta asiakkaat voivat hyödyntää uutta tekniikkaa ilman, että siitä syntyy suuria ympäristövaikutuksia. Tässä tapauksessa tuloksia saavutetaan vähentämällä jätteen määrää ja käyttämällä resursseja uudelleen.

Lisätietoja Canon-värikasettien kierrättämisestä on Canonin kierrätyssivustolla ja kierrätyksen 25-juhlavuotissivustolla. Parhaan lopputuloksen varmistamiseksi Canon suosittelee aitojen Canon-värikasettien käyttöä.

Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet