Canonille on myönnetty ISO 27001 -tietoturvasertifikaatti [24.5.2011]

Canonille on myönnetty Euroopan-laajuinen ISO 27001:2005 -tietoturvasertifikaatti. Sertifikaatti on osoitus siitä, että Canonin tietojärjestelmät täyttävät standardin asettamat tiukat vaatimukset. Suomessa on rekisteröity vain noin 20 yritystä, joiden tietojärjestelmille kyseinen sertifikaatti on myönnetty.

ISO 27001:2005 -sertifioinnin piirissä ovat Canonin tietojärjestelmät koko EMEA-liiketoiminta-alueella, johon kuuluvat Eurooppa, Lähi-Itä ja Afrikka. Sertifikaatti kattaa tietojärjestelmän osalta muun muassa riskienhallinnan, katselmukset, laiteturvallisuuden, haavoittuvuusseurannan sekä kirjautumis- ja valvontajärjestelmät.

”Tavoitteemme on olla Suomen paras myynti- ja palveluorganisaatio. ISO 27001 -sertifikaatti on vahva näyttö luotettavuudestamme ja osaamisestamme tietoturvan alueella”, toteaa kehitysjohtaja Jaakko Muilu Canon Oy:stä.

Tietoturvaserfikaatti on jo kolmas Canonin saavuttama ISO-sertifiointi. Yrityksellä on ennestään ISO-sertifikaatit laadun (ISO 9001)- ja ympäristön (ISO 14001) osalta.

ISO-sertifikaatit myöntää ja niitä valvoo kansainvälinen International Organization for Standardization -järjestö.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Irma Majander, etunimi.sukunimi@canon.fi

Canon tarjoaa mahdollisuuksia viestiä paremmin
Canon asetti vuonna 1937 tavoitteekseen markkinoiden laadukkaimman kameran kehittämisen. Syntyi legenda nimeltä Kwanon. Nykyiset ammatti- ja harrastajakuvaajien suosikkimerkit, EOS, IXUS ja PowerShot ovat sen jälkeläisiä.

Teknologinen edelläkävijyys ja intohimo kuvaan leimaa Canonia tänäkin päivänä. Jatkuvasti innovoimalla Canon tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuksia hallita tietoa ja viestiä paremmin, sekä työssä että vapaa-ajalla.

Tuotevalikoima on laajentunut kameroista eri kohderyhmien tulostus- ja dokumentinhallinnan ratkaisuihin. Canon on kasvanut myös palveluorganisaatioksi, joka tarjoaa asiakkailleen lisäarvoa tuottavat konsultointi- ja asiantuntijapalvelut.

Henkilöstöä Canon Oy:llä on noin 390. Vuonna 2010 yhtiön markkinamyynti oli 187 miljoonaa euroa.

Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet