Canonilta uusi digitaalinen röntgenkuvauslaite.
Erinomainen kuvanlaatu. Vaivaton kuljettaa mukana. [1.10.2008]

Maailman johtaviin digitaalisen kuvantamisteknologian yrityksiin kuuluva Canon on täydentänyt digitaalisten röntgenkuvausjärjestelmiensä valikoimaa tuomalla Euroopan markkinoille Canon CXDI-60G:n. Kyseessä on pieni ja kevyt kannettava malli, jolla on laajat käyttömahdollisuudet.

Vain 2,7 kiloa painava CXDI-60G tuottaa 234 x 284 mm tehokkaan kuva-alan, joka mahdollistaa erittäin monipuolisen käyttöalueen ja yleisimmät ortopediset tutkimukset, kuten käsien, kyynärpäiden, jalkojen ja polvien röntgenkuvauksen. Samaa teknologiaa käytetään hyvin erilaisissa yhteyksissä, kuten lasten tehohoidossa, eläinten röntgentutkimuksissa sekä arkeologisissa ja oikeuslääketieteellisissä tutkimuksissa.

Canon CXDI-60G tarjoaa kätevän kannettavuutensa ohella ylivertaisen kuvanlaadun ja on siten ihanteellinen ratkaisu kaikenkokoisiin röntgentiloihin, myös pienellä budjetilla toimiviin yksiköihin. Laitteen irrotettava tunnistinkaapeli huolehtii tiedonsiirrosta ja toimii virtajohtona. Niinpä laitteen asennus ja siirtely huoneesta toiseen on vaivatonta.

Juuri laitteen kannettavuus ja pieni koko tekevät siitä käytännöllisen ratkaisun tilanteissa ja ympäristöissä, joissa kiinteät laitteet hankaloittaisivat käyttöä. Tällaisia ympäristöjä ovat esimerkiksi vastasyntyneiden teho-osastolla olevat keskoskaapit ja sairaaloiden traumahuoneet sekä tapaturma- ja ensiapuosastot. Canon CXDI-60G:ssä on ainutlaatuisen pieni tunnistin, jolla voidaan tutkia tehokkaasti eri ruumiinosia, kuten kalloa tai lonkkaa.

Canon apuna myös Nefertitin tunnistamisessa

Canon CXDI-60G on maailman ensimmäinen kannettavan digitaalisen röntgenkuvauslaitteen CXDI-31:n seuraaja. Egyptologit käyttivät tätä tehdessään läpimurron ja tunnistaessaan yhden Kuninkaiden laaksosta löydetyistä muumioista Nefertitiksi vuonna 2003. Canonin teknologian avulla projektiin osallistuneet tutkijat pystyivät tarkastelemaan muumioituneen ruumiin luurankoa paikan päällä Röntgenkuvien tuloksena egyptologit saivat dramaattista uutta tietoa salaperäisistä tutkimuskohteistaan.

Koska röntgenkuvia voi tarkastella esikatselumonitorissa jo noin kolmen sekunnin kuluttua valotuksesta, järjestelmä mahdollistaa potilaiden nopean ja tehokkaan hoidon. Lisäksi Canonin patentoima parannettua kuvankäsittelyä tukeva ohjelmisto lisää diagnostista tarkkuutta optimoimalla röntgenkuvat tutkittavan alueen mukaan.

CXDI-60G:n suunnittelussa on otettu huomioon ympäristönäkökohdat, ja se noudattaa EU:n RoHS-direktiiviä.

Digitaalinen röntgenkuvauslaite Canon CXDI-60G tuli Euroopassa myyntiin elokuussa 2008. Sitä myyvät lääketieteellisiin järjestelmiin erikoistuneet jälleenmyyjät.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen