Canonille ennätystulos ensimmäisellä vuosineljänneksellä

Maailman suurimpiin tieto- ja toimistotekniikan sekä kuvantamisalan tuotteiden valmistajiin kuuluva Canon Inc. kasvatti vuoden 2005 ensimmäisellä neljänneksellä sekä myynti- että tuloslukujaan.

Kokonaismyynti kasvoi edellisvuoden vastaavasta ajankohdasta 5,7 prosenttia 6,067 miljardiin euroon. Nettotulos oli 669 miljoonaa euroa, missä oli kasvua edellisen vuoden vastaavasta ajasta 10,4 prosenttia. Osakekohtainen tulos oli 0,75 euroa. Toiminnallinen tulos koheni 7,3 prosenttia edellisvuoden vastaavasta ajasta.

”Myyntiä vauhditti värien lisääntynyt käyttö toimistoissa, mikä näkyi värimonitoimilaitteiden ja värilasertulostimien kasvaneena myyntinä.Digitaalikameroiden myynninkasvu jatkui niin ikään edelleen vakaana”, sanoo Toshizo Tanaka, Senior Managing Director & Group Executive for Finance and Accounting Headquarters, Canon Inc.

”Vaikka toimintaympäristön ei odoteta helpottuvan loppuvuoden aikana, uskomme ylittävämme viime vuoden myynti- ja tulosluvut ja saavuttavamme   jo kuudentena vuonna peräkkäin ennätystuloksen”, Mr Tanaka toteaa.

Vuoden 2005 ensimmäisen neljänneksen yksityiskohtaiset tulostiedot ovat osoitteessa http://www.canon.com/ir/index.html

(Euromäärissä on käytetty vaihtokurssia 1 euro = 139 jeniä.)