Mittava Finger Football -kampanja tukee Canonin UEFA Euro 2004™ -sponsorointia

Finger Football Jalkapallofanit eri puolilla Eurooppaa voivat olla mukana alkukesästä Portugalissa järjestettävissä jalkapallon EM-kisoissa, tavalla tai toisella. Yksi kisojen pääsponsoreista Canon Eurooppa, tieto- ja toimistotekniikan sekä digitaalisen kuvantamisen suuryritys, haluaa mainoskampanjallaan varmistaa, että fanit voivat päästää mielikuvituksensa irti ja järjestää omat paikalliset sormijalkapallon varjokisat.

Finger Football on Canon Euroopan yli 18 miljoonan euron mainoskampanja, joka nähdään kaikissa Euroopan maissa toukokuun loppupuolelta heinäkuun 5. päivään. Kampanja yhdistää yhtiön You Can -brandilupauksen ja jalkapallon EM-kisoijen sponsoroinnin. Yhteisinä nimittäjinä ovat luovuus, mielikuvitus ja spontaanisuus.

Tv:tä, printtiä, pelejä

20 ja 30 sekunnin tv-spoteissa sormijalkapalloilijoiden pelikenttänä nähdään neljä erilaista toimistoympäristöä ja tukirooleissa – mielikuvituksen vapauttajana - joukko luovia Canon-ratkaisuja. Mainonnan luovasta suunnittelusta vastaa cdp-travissully ja mediasuunnittelusta mediaedge:cia. Mainokset pyörivät 25:n Euroopan maan kansallisilla kanavilla sekä Eurosportilla.

Eurosportin EM-kisaohjelmien yhteydessä välähtää myös 6 sekunnin Finger Football -spotti yli tuhat kertaa.

Tv-näkyvyyttä tukee printtikampanja, joka sekin nähdään useissa Euroopan maissa. Lisäksi Euroopan maiden sporttibaareihin, pubeihin ja klubeihin leviää yli seitsemän miljoonaa lasinalustaa, joilla asiakkaat voivat pelata sormijalkapalloa keskenään. Pelistä on valmistettu myös runsaan 200 000 kappaleen erä käytettäväksi eri maissa järjestettävien kisoihin liittyvien kilpailujen palkinnoiksi ja erilaisiin promootiotarkoituksiin.

Canonin tuotteet ja ratkaisut mahdollistavat EM-ottelujen välittämisen tuoreeltaan miljoonille jalkapallon ystäville. ”You Can -hengen mukaisesti tavoitteenamme on vahvojen elämysten tuottaminen ja jakaminen. Finger Football -kampanja tempaisee mukaan EM-mittelöihin ja tuo jalkapallon konkreettisesti katsojan sormenpäihin”, sanoo johtaja Kari Eilamo Canon Oy:stä.

Canon on tukenut UEFA:n kisatapahtumia jo 20 vuotta yhtä kautta lukuun ottamatta. Portugalin UEFA Euro 2004 -kisajärjestäjien käyttöön Canon toimittaa tulostimia, fakseja ja kopiokoneita. Kisoista raportoivien uutiskuvaajien tukena ovat Canonin kansainvälinen asiantuntijatiimi ja kamerakalustojen huoltopalvelu mediakeskuksissa kaikilla kahdeksalla kisapaikkakunnalla.

Lisätietoja: Canon Oy, Markkinointi & Viestintä, johtaja Kari Eilamo, puhelin 010 544 4304, sähköposti kari.eilamo@canon.fi