Canon, Punainen Risti ja 80 kansainvälistä kuuluisuutta yhdessä eurooppalaisen nuorison asialla

Canon Eurooppa on koonnut Punaisen Ristin tuella ainutlaatuisen kokoelman noin kahdeksankymmenen kansainvälisen julkkiksen ottamista valokuvista. Kokoelmasta on pystytetty näyttely ’On the other side of the lens’, johon yleisö voi tutustua viidessä Euroopan kaupungissa.

Kuuluisuuksien joukossa on tuttuja nimiä muodin, urheilun, musiikin, elokuvan, taiteen ja kirjallisuuden alalta, mm. Nicole Kidman, Stella McCartney, Nick Faldo, Eric Cantona ja David Coulthard. Ovatpa joukossa myös formulan ja elokuvan suuret nimet Suomesta: Kimi Räikkönen ja Renny Harlin.

Kyse on siis varsin monenlaisista taustoista maineeseen nousseista henkilöistä, jotka ovat piirtäneet valolla kuvia omista ilon-, onnen- ja inspiraationlähteistään. Kuvillaan he haluavat toisaalta rohkaista ja kannustaa tuhansia fanejaan yrittämään ja ylittämään rajojaan ja toisaalta auttaa Punaista Ristiä parantamaan vähäosaisten nuorten elinoloja Euroopassa.

Tuotot nuorisotyön hyväksi

Osa kuvista huutokaupataan ja/tai myydään varojen keräämiseksi Punaisen Ristin nuorisoprojekteihin eri puolilla Eurooppaa. Näyttelyn kuvista on toimitettu myös kuvateos, jonka myyntituotot ohjataan niin ikään Punaiselle Ristille.

Canon valjasti julkkikset Canon-kameralla, tarkemmin sanottuna Digital IXUS 400:lla. Kameran lisäksi heidän käyttöönsä toimitettiin suoratulostinmalliston pikkuihme, akkukäyttöinen korttitulostin, jolla he saivat otoksistaan samantien paperitulosteen. Näyttelyn kuvat on puolestaan tulostettu suurkuvatulostimella Canon W8200P.

Valokuvakokoelma on esillä Tram Studios -galleriassa Lontoon Camden Townissa 13.-30. marraskuuta. Galleriassa voi vierailla myös Internetin välityksellä osoitteessa http://www.otherside-lens.com/

Lontoon lisäksi ’On the other side of the lens’ -näyttely järjestetään syksyn kuluessa Milanossa (21.11.-7.12.), Berliinissä (28.11.-14.12.), Tukholmassa (28.11.-14.12.) ja Pariisissa (9.-30.12.).

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Koivisto, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.koivisto@canon.fi